Mazda 6 2.2D: České "Auto roku 2014" v akci...

16.02.2014 18:45

V plynulém týdnu jsem testoval nejnovější generaci modelu střední třídy - Mazda 6 SkyActive. Je velmi příjemným obohacením českého trhu v daném segmentu. Po modelu SUV CX-5, je vlastně nová „Šestka“ druhým vozem japonské automobilky s využitím technologií SkyActive.

 

 

V praxi znamenají úspornější provoz, větší bezpečí posádky a pro řidiče příjemnější jízdu. Auto váží méně díky vysokopevnostní oceli a lehké stavbě motoru. Mazda 6 pracuje s rekuperací energie i-Eloop, při jízdě z kopce a brždění dobíjíte kondenzátor, jenž energii zpětně využívá v provozu. Karosérie má větší tuhost a vylepšeny jsou jízdní vlastnosti vozu díky skvělému nastavení podvozku.

 

 

Elegantní tvary a výrazná maska potom ještě více umocňují sportovní geny vozu. Sedan i kombi mají na délku téměř 490 centimetrů, přesněji 487 a 480.5 cm. Zavazadelník disponuje u sedanu solidními 490 l, u kombi 520 litry. Ve standardu je auto vybaveno 17palcovými elektrony. Na snímcích je vidět sněhové vločky, které občas pronikly před objektiv fotoaparátu.

 

 

Interiér působí dojmem prémiové třídy Audi nebo BMW. Jsou zde použity kvalitní materiály, měkčené plasty a vše je doladěno do posledního detailu. K dispozici jsem měl turbodiesel 2.2 s automatickou převodovkou a možností řadit manuálně. U vozu je využit bezklíčový přístup, tedy stačí mít klíč v kapse, nasednete a startujete tlačítkem na palubce vedle volantu.

 

 

Potěšil mě absolutně jistý podvozek, který drží skvěle stopu. Řízení je velmi přesné a šestistupňový automat pracuje precizně, bez prodlev. To samé platí o řazení v manuálním módu. Pružná dieslová jednotka poskytuje dostatek točivého momentu již při 1.600 až 1.800 otáčkách, dá se tedy jezdit velmi úsporně. Přejezdy příčných nerovností zvládá Mazda 6 výborně. Pochválit musím brzdy, stačí jemně šlápnout a bleskově zabírají.

 

 

Zmínit musím nízkou spotřebu. Palubní počítač mi ukazoval 6.3 litrů nafty. Když si uvědomím, že se jednalo o jízdu v zimě, hlavně v městském provozu, ještě se syrovým, nezajetým motorem a automatem, tak je to údaj opravdu skvělý. Jen bych přivítal větší displej multimediálního systému.

 

 

Základ tvoří u „Šestky“ benzínový dvoulitr se systémem i-stop a 145 k (příjemé je, že jeho funkci avizuje zelená kontrolka i-stop), silnější disponuje 165 koňmi. Chlubí se spotřebou cca 5.5 litru. Další motorizaci tvoří jednotka 2.5 litru, ta má 192 koní a řekne si dle výrobce o 6.3 litru Naturalu.

 

 

Mnou testovaný diesel 2.2 disponoval 150 koňmi s krouťákem 380 Nm, silnější varianta s výkonem 175 koní má potom 420 Nm. Spotřeba kolem 5 litrů nafty na sto kilometrů s manuálním šestikvaltem může být po zajetí motoru reálná.

 

 

Za benzínový dvoulitr SkyActive G se slušnou výbavou Emotion, postavený na 17 palcových elektronech dáte 554.900 korun. Cena za sedan i kombi je stejná. Kombi má rozvor 275 a sedan 283 centimetrů, což vypovídá o prostornosti auta.

 

 

Diesel Mazda 6 2.2 Emotion startuje na částce 614.900 korun. Vybírat můžete ze čtyř stupňů výbav - Emotion, Challenge, Atraction a Revolution. Z příplatkové výbavy se mi líbil špičkový sound BOSE s 11 reproduktory a prostorovým zvukem, je opravdu luxusní. Pro koupi letošního "Auta roku" v ČR hovoří nejen špičkové technologie, ale rovněž vysoká spolehlivost vozů Mazda i příznivá cena. Fotky jsem pořídil na Slezsko-ostravském hradě. Jirka Hyner

 

 ___________________________________________________________________________________

 Foto: redakce