MAZDA 2.2 Skyactive-D AWD WAGON: Novou čtyřkolku je radost řídit..!

10.02.2016 14:25

A jaké byly mé úvodní pocity? Po prvních ujetých kilometrech jsem si uvědomil, že se zatáčky dají vykrajovat s ještě větší lehkostí než s vozem (předokolkou), který jsem testoval před dvěmi lety. Systém pohonu všech kol s elektronicky ovládanou mezinápravovou spojkou byl pro modernizovanou "šestku" převzat z SUV CX-5. Mazda 6 wagon (kombi) je prakticky poprvé i čtyřkolkou a náramně sedí zvláště na mokré vozovce. Když připočtu jistý podvozek a příjemně vyvážené přesné řízení, je inovovaný model radost řídit.

 

 

Pojďme se podívat jak se modernizace promítla jinde. Změny na náraznících a přední masce jsou velmi decentní, malinko chromu navíc asi přehlédnete, ale upoutalo mě výraznější LED denní svícení. Přidalo to na eleganci již tak povedeného vozu.

 

 

Další změny proběhly v interiéru. Přepracovaná palubka dostala sedmipalcový dotykový displej s novým systémem Mazda Connect. Pochvalu zaslouží navigace TomTom, umí se připojit k internetu, je mnohem přehlednější než původní se zapuštěným displeyem. Manuální ruční brzdu nahradila elektronická.

 

 

Komfort posádky a řidiče vylepšují bezpečnostní prvky. Kromě mrtvých úhlů sledují i jízdní pruhy, dokonce umí aktivně zasáhnout do řízení. Ve spojení s adaptivním tempomatem, vám tak dovolí občas lehký relax. A kdybyste náhodou únavou usínali, zapípají. 

 

 

Mazda zapracovala na odhlučnění interiéru. Pochvalu zaslouží vylepšená sedadla, rovněž ubylo vibrací od podvozku. Přejezdy příčných nerovností jsou dokonalejší. Zavazadelník pojme 522 litrů.

 

 

Citlivé brzdy, jistý optimalizovaný podvozek, dostatek trakce a silný zátah motoru. To jsou hlavní atributy novinky. Verze AWD posouvá modernizovanou Mazdu 6, i díky vylepšeným materiálům a technologiím k prémiovým vozům, za které se platí mnohem více. Turbodiesel s výkonem 150 koní disponuje točivým momentem 380 Nm. Co se týká spotřeby, jezdil jsem v kombinovaném provozu těsně nad hranicí 7 litrů.

 

 

Ještě přidám rozměry. Délka vozu činí 4.805 mm, šířka 1.840 a výška 1.480 mm. Rozvor, tedy vzdálenost náprav, jenž vypovídá o prostornosti kabiny je 2.750 mm.

 

 

Kvality původního modelu ocenila již porota ankety Auto roku 2014. Model v Česku zvítězil. Modernizovaná Mazda 6 je z mého pohledu prostorným a velmi zábavným vozem. Jen musím přiznat, že mi zde chyběla klasická ruční brzda, a vadil mi horší výhled vzad pro širší zadní sloupky. Na druhou stranu, bezpečnost je na prvním místě. Jinak smekám před uměním japonských inženýrů a vývojářů, odvedli výbornou práci.

 

 

Model Mazda 2.2 Skyactive-D AWD startuje na ceně 812.900 korun. Základní solidně vybavenou verzi wagon a sedan s benzinovým motorem 2.0 G 145 koní koupíte za shodných 577.900 korun. Spolehlivost a dlouhověkost vozů značky dokládají každoroční ankety J.D. Power. Jirka Hyner