MASERATI MC20 Nettuno V6 2021: Nová éra italské značky v plné kráse, síle a eleganci (VIDEO)..!

10.09.2020 14:08

Když šéf FCA Mike Manley loni řekl, že má s Maserati velké plány, netušil jsem, že značka vyrobí tenhle nádherný supersport s prvky vozů GT. Pojďme se na něj podívat blíže.

Maserati MC20 není přitom ledajaké auto. Například třílitrový šestiválec Twin spark je vlastní konstrukce. Systém dvojitého vstřikování spojený s přívodním tlakem paliva při 350 barech zvyšuje účinnost a snižuje emise i hluk při nízkých otáčkách. Motor Nettuno je vybaven dvěmi turbodmychadly a jde o první jednotku vyráběnou Maserati po více než dvaceti letech.

Agregát produkuje 630 koní s točivým momentem 730 Nm. Z nuly na stovku zrychlí za méně než 3 sekundy. Maximální rychlost činí 325 km v hodině. Dvouspojková osmistupňová převodovka s pádly pod volantem posílá energii na zadní kola, kde najdeme mechanický diferenciál s omezenou svorností. Příplatkový je elektronický.

Adaptivní odpružení je vybaveno dvojitými příčnými rameny a virtuálně řízenými nápravami, přičemž 97 procent dynamiky vozu se zpracovává digitálně před programem přenášejícím vše na silnici, vylepšuje tak jízdní pocit. K dispozici jsou režimy na mokro, GT, Sport a Corsa, přitom se mění nejen nastavení odpružení, ale také řízení a motoru.

Interiér se spoustou karbonových doplńků vypadá naprosto dokonale. Nový majitel dostane k dispozici inovativní infotainment s 10palcovým displejem. Mimo jiné zaručuje neustálé připojení k internetu přes Wi-FI. Druhá obrazovka nahrazuje přístrojovou kapličku. Atmosféru v interiéru umocňuje prémiový zvuk Sonus Faber.

Zmiňovat řadu bezpečnostních asistentů nebo LED technologii světlometů a koncových světel je u tak dokonalého vozu asi zbytečné. Řidič má k dispozici šestipístkové brzdiče s odvětrávanými kotouči vpředu a čtyřpístkové vzadu. Za příplatek mohou být karbon-keramické.

Elegantní karoserie je dílem hlavního designéra FCA Klause Busseho a jeho týmu. Dle výrobce je tuhý skelet připraven zvládnout nejen otevřenou verzi, ale i elektrické srdce. Skromný zavazadlový prostor má kapacitu 150 litrů. Z toho je 50l vpředu a 100l vzadu.

Vzhled Maserati MC20 je kompaktní, ačkoli celková délka činí 4.669 milimetrů, je tedy o něco delší než konkurenční Ferrari F8 Tributo nebo McLaren 720S. Maserati však odkazuje na historickou identitu značky s odvoláním na eleganci, výkon a pohodlí, což naznačuje, že vůz bude více GT než jeho soupeři.

Pokud máte zájem, objednávku na inovativní MC20 můžete zadat u prodejce vozů Maserati hned teď. Jste-li jedním z prvních, doručení automobilu proběhne ve druhém čtvrtletí příštího roku.

Cena pro britský trh začíná na sumě 187.000 liber, což znamená k dnešnímu dni přibližně 5.445.000 korun. Podívejte se včerejší světovou premiéru na videu. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Auto Express a Newspress