LINCOLN: Legendární značka pokračuje...

04.07.2011 08:45

Zkrachovalou automobilku Lincoln koupil Henry Ford v roce 1922 a brzy ji dostal mezi největší výrobce luxusních vozů. V roce 1939 se do vozu Lincoln s dvanáctiválcovým motorem posadil prezident Franklin D. Roosevelt a značku dalších pět desítek let využívali i jeho nástupci. Lincoln Continental, na jehož sedadle byl smrtelně zraněn prezident John F. Kennedy, dodnes vozí turisty ulicemi Dallasu. Luxusní kabriolet Lincoln Continental si objednal i jordánský král Husajn. Nástup SUV - Lincoln skvěle zachytil modelem Navigator. Po úspěšném začátku nového tisíciletí prodeje Navigatoru klesaly a nepomohla ani generační výměna v roce 2007

Na vývoj modelů nové generace Ford nově vyčlenil miliardu dolarů. Prodej Lincolnů se má během čtyř let víc než zdvojnásobit. Na trh přijde sedm nových či výrazně modernizovaných modelů automobilky Lincoln. Program má vrátit značku, v jejichž modelech jezdila dlouhá řada amerických prezidentů, opět na výsluní. Pokud plán, v jehož rámci se počítá s investicí jedné miliardy dolarů neuspěje, může to znamenat patrně konec tradiční značky. Tak lze vyložit slova Marka Fieldse, výkonného viceprezidenta automobilky Ford, že jde o "poslední šanci", jak značku vrátit na vedoucí pozici v segmentu luxusních aut.

Čerstvý vývoj amerického trhu naděje na znovuzrození Lincolnu posiluje. Všechny tři americké automobilky hlásí růst prodejů a zisků. Nejlépe si vede právě Ford, jenž se jako jediný dokázal během hospodářské recese vyhnout bankrotu. Jeho akcie stouply na pětinásobek hodnoty ze začátku roku 2009. A ještě závěrem, nejprodávanější typ Lincolnu MKZ našel loni něco kolem 22.500 majitelů. Proti většině konkurenčních značek je Lincoln handicapován tím, že jeho prodeje mimo domácí trh jsou zanedbatelné. Uvidíme, zda finanční injekce Fordu - Lincolnu pomůže. Na snímku níže vidíme koncept MKT.

Foto: Lincoln