KOENIGSEGG GEMERA: První čtyřmístné plug-in hybridní hyperGT s výkonem 1.700 koní (VIDEO)..!

24.03.2020 08:29

Koenigsegg představil své první "rodinné GT," jež bude vyrobeno v počtu 300 kusů. Jedná se o čtyřmístný plug-in hybridní hypercar, jenž dokáže sprint z nuly na stovku za 1.9 sekundy při své cestě k maximální rychlosti 400 km v hodině.

Srdce modelu Gemera tvoří interní hybridní elektrický systém vyvinutý společností Koenigsegg s kombinovaným výkonem 1.700 koní a točivým momentem 3.500 Nm. Unikátní technologii tvoří dvoulitrový tříválec se dvěma turby (sám o sobě produkuje 600 koní a 600 Nm), dále je zde baterie 16.6 kWh a tři elektromotory s celkovým výkonem 1.100 koní. Jeden pro každé zadní kolo a jeden pro přední nápravu. Všimněte si výfukového systému Akrapovič s koncovkami po bocích zadního skla, pod kterým najdeme i zavazadelník na tři menší cestovní kufry.

Koenigsegg nazval svůj malý, ale výkonný tříválec "Tiny Friendly Giant," tedy "malý přátelský obr." Značka tvrdí, že má spotřebu paliva o 15 až 20 procent nižší než tradiční 2.0-litrový čtyřválec s přímým vstřikem a variabilním časováním ventilů. Spalovací motor je ve voze umístěn mezi kabinou a přední nápravou. Na klikové hřídeli má "k dobru" už zmiňovaný elektromotor (400 k a 500 Nm). Pro pohon předních kol přes kardanovou hřídel a diferenciál výkon opravdu dostatečný. Emise při studeném startu jsou oproti běžné motorizaci sníženy o 60 procent.

Zbytek systému Gemery je stejně komplikovaný jako jeho hnací ústrojí, se systémem vektorování točivého momentu všech kol, stavitelnými tlumiči, elektronicky nastavitelnou výškou podvozku, nezávislým uložením zadních kol a sadou mohutných ventilovaných keramických brzdičů.

Cestující ocení v tomto "velkém turistovi" třízónovou klimatizaci, čtyři vyhřívané a chlazené držáky nápojů, přední a zadní monitory infotainmentu, bezdrátové nabíječky smartphonů, zabudované WiFi i špičkový zvukový systém s 11 reproduktory. K dispozici jsou vyhřívaná sedadla z paměťové pěny a čtecí lampičky.

Doplním, že přední a zadní pomocný rám je z hliníku a celý monokok automobilu je vyroben z uhlíkových vláken. Gemera má pohotovostní hmotnost pouhých 1.850 kg a poměr výkonu k hmotnosti 920 koní na 1.000 kilogramů.

Ptáte se na dojezd? V čistě elektrickém režimu je to kolem 50 km. Ve spojení se svou 75 litrovou palivovou nádrží má nejnovější hyperGT společnosti Koenigsegg maximální dojezd až 1.000 kilometrů.

Gemera měla být pýchou březnové expozice švédské značky na Auto Show v Ženevě, televizní TopGear tam zastihl u vozu také majitele automobilky Christiana von Koenigsegga. Podívejte se na video. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Auto Express