KIA CEE´D 1.6 GDI SW: Novinkové kombi, které potěší řidičovu duši i peněženku...

03.06.2013 18:34

Do poměrně nabitého segmentu kombi vozů nižší střední třídy se ke konci května zařadila nová Kia Cee´d SW. Nejnovější generace dostala dynamickou a velmi pohlednou karosérii, která patrně osloví nejvíce mužskou část motoristů. Ženy zase okouzlí materiály a dostatek prostoru.

 

 

Mnou testovaný Cee´d má benzínový motor 1.6 GDI, tedy s proměnlivým časováním ventilů (pro nížší spotřebu, emise) a výkonem 135 koní a 164 Nm točivého momentu. Provedení Comfort se dá pořídit v těchto dnech podle ceníku za necelých 355 tisíc korun. Slušná cena na výkonnou motorizaci a bohatou standardní výbavu, tedy pokud kombi srovnáme s konkurencí. Testovaný vůz na snímcích je v nejvyšší výbavě Exclusive a stojí bez 20 korun 400 tisíc.

 

 

Usedám za volant a seřizuji ho tak, aby byly ruce mírně pokrčené a dobře jsem viděl na přístrojovou kapličku. Před odjezdem ještě koukám na průměrnou spotřebu, palubní počítač ukazuje 7.5 litru. Říkám si, jasně předváděčka, kterou každý honí a ještě jezdí většinou ve městě, ale uvidíme po víkendu..?

 

 

Auto překvapí použitými materiály a výborným dílenským zpracováním. Stačí otevřít a zavřít dveře, uslyšíte lehké mlasknutí jako u vozů prémiové třídy. Řízení má velmi slušnou odezvu, ale na Ford Focus mu ještě malý kousek chybí. Podvozek je naladěn na komfortní jízdu, ovšem v porovnání se sesterským vozem Hyundai i30 mi Cee´d sedí více. Zadní náprava je víceprvková a při ostřejší jízdě vzorně kopíruje vozovku. Ovšem mé pocity vycházejí z cestování na 16palcových kolech. Patnáctky se budou chovat při jízdě komfortněji, ale člověk potom musí počítat s tím, že při naloženém voze a mezní situaci se zhorší jízdní vlastnosti auta.

 

 

Po třech dnech testování mám z nové genearce Cee´du velmi dobrý dojem. Líbíla se mi přesná převodovka, která má krátké dráhy a řadit s ní je opravdová radost. Kombi nabízí posádce dostatek prostoru a zavazadelník disponuje 520 litry. Navíc má dvojitou podlahu s dalším úložným prostorem.

 

 

A co mnou v úvodu zmiňovaná spotřeba? Palubní počítač mi ukazoval věřte, nevěřte 6.0 litrů na sto kilometrů, což je ještě méně než udává výrobce (6.3 l). Navíc je kabina skvěle odhlučněna, můžete si tak užívat poslech rádia, či vaší hudby z MP3 přehrávače. Zajimavostí je nastavení velikosti písma na palubním počítači pro lepší čitelnost.

 

 

Potěší asisteční příplatkové systémy např. sledování jízdy v jízdním pruhu LDWS nebo adaptivní xenonové světlomety AFLS, případně dvouspojková převodovka. Výhodné výbavové pakety vám ještě více pomohou vůz individualizovat.

 

 

Model nižší střední třídy KIA Cee´d má za danou cenu podle mě více než konkurence. Přidanou hodnotou je jednoznačně kvalita použitých materiálů, elegantní tvary, výhodná cena a 7 let záruky včetně servisních prohlídek a asistenční služby zdarma. Při pohledu na ladné křivky vozu musím závěrem zmínit cenu REDDOT AWARD 2013 – BEST OF THE BEST CAR DESIGN, jenž automobil získal díky strategii Petera Schreyera, prezinenta a šéfdesignéra společnosti Kia Motors Corporation. Jirka Hyner

 

 ___________________________________________________________________________________

 Foto: redakce