KIA CEE´D 1.4 CVVT: Se sympaťačkou do přírody...

04.10.2012 21:55

Vlastní sestra modelu nižší střední třídy Hyundai i30 se konečně podrobila redakčnímu testu. Slovo dalo slovo a poslední letní víkend, tak patřil jedné z novinek na českém trhu. Hned v úvodu musím zmínit atraktivní design nejnovější generace, jenž se líbil především mužům. Při letmém pohledu má karosérie vozu Kia Cee´D ostré rysy, kvalitní lak a uvnitř dostatek místa.

Samo o sobě zaujme pracoviště řidiče, se středovou částí mírně nakloněnou k řidiči na způsob BMW. Konečně, právě v Německu má KIA své kreativní studio. Tvar volantu i zpracování interiéru je až překvapivě precizní. Jen červená barva na displejích mi vadila. Ten středový v kapličce mezi budíky je při ostřejším sluníčku špatně čitelný, ale jinak paráda.

 

Docela mě potěšilo přesné řazení manuálního šestikvaltu, kvalitou se téměř vyrovná té z koncernu VW. Volant mi hned padl do ruky. Reakce řízení je malinko pomalejší, ale za vše může patrně el. posilovač řízení. Podvozek a řízení je v tomto případě pro Cee´d slabší stránkou. Na špičku segmenu nižší střední třídy nemá. Nerovnosti ovšem tlumí vzorně a při průjezdu ostřejších zatáček se nijak výrazně nenaklání. Naladění podvozku mi přijde v porovnání s nedávno testovanou i30 více tužší a do „sportovna.“ Brzdy nejsou jedovaté a mají pozvolný nástup.

Cestující na zadních sedadlech budou asi jásat nad prostorem. Tady bych se nebál posadit i pět dospělých. Já vyzkoušel kapacitu auta hned po live akci pořadu MotomagazinSpeed.cz versus Tuning Cat, kdy jsem do auta naložil kompletní zvukovou aparaturu a ještě dva rapery Changa a Dannyho. Zavazadelník má výborných 380 litrů.

Benzínová 1.4 CVVT táhla docela slušně. Motor má velmi kultivovaný chod a jeho spotřeba se pohybovala za hranící 7 litrů Naturalu. Ta avizovaná výrobcem je 6 litrů. Po zajetí a velmi lehké noze řidiče by se mohla k této hranici výrazně přiblížit. Pravděpodobně nejžádanější bude výbava Comfort s manuální klimatizací, audio systémem se šesticí reproduktorů, MP3 a ovládáním na volantu. Nechybí zde palubní počítač a středová loketní opěrka. Co se týká bezpečnosti poskytuje již základní výbava 8 airbagů, stabilizační a trakční systém. Dokonce i asistent pro rozjezd do kopce. Potěší taková drobnost, jakou je chromovaná koncovka výfuku. Vše za cenu 314.900 korun.

Samozřejmě, nabídku může obohatit nejvyšší výbava Exclusive za 359.980 korun a další technologické prvky jako inteligentní parkovací systém SPAS, systém varující před vybočením z jízdního pruhu, navigace, Bluetooth, tempomat, automatická převodovka se sekvenčním řazením. Nejvyšší výbava má optitronové podsvícení přístrojů, to už se ale budeme bavit o jiné ceně.

Nejlevnějí provedení 1.4 CVVT 73.2 kW Active startuje na částce 274.980 korun. Nejlevnější diesel 1.4 CRDi 66 kW stojí od 324.980. Nabídku doplňuje benzínová 1.6 GDI 99 kW a diesly 1.6 CRDi 81 a 94 kW.

Nutno dodat, že testování nového modelu KIA CEE´D bylo velmi příjemné. Mnou zmiňovaná linie Comfort je výhodným kompromisem = slušná výbava, pohodové cestování a dobrá cena. Pětidvéřový hatchback obohatila před nedávnem verze kombi, tedy SW. V Paříži nyní prezentuje automobilka 3dv. provedení. Jirka Hyner

 ___________________________________________________________________________________

 Zdroj a foto: redakce