JUKE Hybrid Rally Tribute 2022: Připomíná ikonický speciál 240Z a avizuje příchod hybridního modelu Juke (VIDEO)..!

23.05.2022 09:02

Stejně jako koncepční vůz Nissan Gripz, který byl představen na frankfurtském autosalonu v roce 2015 před uvedením SUV Juke, přebírá auto designové prvky z ikonického 240Z, který tak úspěšně soutěžil v pouštní rallye před více než půl stoletím. Nejviditelnější úpravou jsou zvětšené podběhy kol pro přizpůsobení speciálním pneumatikám. Přídavná světla namontovaná na kapotě a střeše připomínají ty z doby před 50 lety.

Odhalení Juke Hybrid Rally Tribute předznamenává evropskou premiéru nejnovějšího hybridního modelu letos v létě. Srdcem prototypu je však už pohonný systém produkční verze.

Využívá inovativní spalovací agregát Nissan speciálně vyvinutý pro tuto technologii, jenž poskytuje výkon 94 koní a točivý moment 148 Nm. Po elektrické stránce produkuje hlavní elektromotor 49 k s točákem 205 Nm, přičemž 15 kW přispívá do systému vysokonapěťový startér/generátor, který je napájen vodou chlazenou baterií o kapacitě 12 kWh.

Čistým výsledkem je hnací ústrojí poskytující o 25 procent vyšší výkon než současná varianta benzinové jednotky se snížením spotřeby paliva přibližně o 40 procent v městském cyklu a až o 20 procet v kombinovaném provozu.

Bezpečí posádky jistí ochranný rám, který rovněž zpevnil karoserii vozu. Řidič i co-pilot mají k dispozici závodní sedačky se čtyřbodovými pásy. Nechybí intercom, hydraulická ruční brzda, alcantarou potažený volant i hasicí přístroj. Zadní sedadla a sklo pátých dveří ustoupily místu pro rezervní kola.

Řidič má k dispizici čtyři rychlosti pro spalovací jednotku a dva pro elektromotor. K dosažení menších ztrát nemá převodovka spojku. Starty probíhají výhradně na elektřinu a dvojice el.motorů je používána také pro synchronizaci převodových stupňů.

Další sada osvětlení se usadila na střeše a nepřehlédnutelným prvkem jsou široké podběhy se zakázkovými pneumatikami v rozměru 265/70 R16. Před nástrahami v terénu chrání podvozek speciání kryty a vůz dostal soutěžní tlumiče s dlouhým zdvihem. Malinko nostalgie přináší autentické polepy sponzorů a startovního čísla. Kdo ví, možná se prototyp Nissanu objeví na některém z dalších ročníků Rallye Dakar. Podívejte se na emotivní video prezentaci. Jirka Hyner

 

Datsun (Nissan) 240Z byl poháněn řadovým šestiválcem 2.4litru o výkonu 210 koní a energii přenášenou na zadní kola. Vítězný vůz z East African Rallye byl obnoven v roce 2013 a je součástí sbírky dědictví Nissan, která se nachází v Zamě, poblíž globální centrály japonské automobilky v prefektuře Kanagawa.

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však do let 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

 Zdroj a foto: Newspress