JEEP RENEGADE 2.0 MJD 4WD Limited: S devítistupňovým automatem a 170 koňmi vzhůru do Beskyd...

24.01.2015 17:13

Dnes již ikonická značka Jeep přichází se svým nejmenším modelem. Než se usadím do kabiny, podívejme se na vzhled vozu, jenž vychází z tradice a tvary připomíná legendárního Willyse, jenž je praotcem všech vozů SUV. Renegade je takový velký "angličák" (sběratelský výraz pro kovové dětské autíčko), s typickými rysy, tedy výraznou maskou, sedmi otvory a kulatými světly. První předváděcí vozy v minulém týdnu dorazily do Česka, a tak se novinka dostala do redakčního testu.

Provedení Limited má bezklíčový přístup. Po usednutí jsem si nejprve seřídil volant. Silný a dobře padnoucí věnec v kůži nabízí možnost vyhřívání. Kolem je až překvapivě hodně prostoru a cestující vzadu mají dostatek místa i nad hlavou. Vládne zde mladistvá atmosféra, prostě auto má svěží duši.

Displey v kapličce mezi budíky si můžete měnit na multifunkčním volantu v závislosti podle toho, co máte zájem sledovat. Je libo bezpečnostní asistenty a hlídání jízdního pruhu, nebo aktuální spotřebu či jméno interpreta, který právě hraje v rádiu?

Dotekový displej na středové konzoli (má ještě ochrannou fólii) je rychlý a disponuje nejen potřebným nastavením funkcí, ale rovněž navigací. Všimněte si nahoře odkazu na rok 1941, tehdy byla automobilka založena. Ovládací prvky jsou přehledné a intuitivní, ve spodní části najdete čtyři jízdní režimy (Auto, Snow, Sand a Mud). Zbytky sněhu v Beskydech, ale naznačovaly, že si ho s autem neužiji.

S malým Jeepem Renegade se nemusíte bát výletu mimo zpevněné povrchy, pár šotolinových a travnatých ploch jsem si projel "bez ztráty kytičky." Dvoulitrový diesel s výkonem 170 koní šlapal jako hodinky a točivý moment 350 Nm je dostatečný pro bezpečné předjížnění i kvalitní akceleraci s vozem, který má rozvor 2.570 mm. Na délku měří 4.232 mm. Přidám údaje o překvapivém prostoru pro zavazadla. Dvojité dno zaručuje praktické uložení věcí, ale můžete dělící panel vytáhnout, tak jsem to udělal (viz foto níže). Zavazadelník má 350 až 869 l, což je parádní.

 

 

Podvozek absolutně s přehledem filtruje veškeré nerovnosti. V přejíždění příčných nerovností a kolejí si Renegade doslova libuje. Pohon 4x4 pracuje spolehlivě. Byl jsem prvním, kdo s autem jezdil a užíval si devítistupňový automat od ZF. Ten ocení patrně ženy, já bych asi volil manuální převodovku, ale je to na každém z nás.

 

 

Během dvou dnů jsem najel asi 200 kilometrů s průměrnou spotřebou 7.9 litrů nafty. Motor byl ještě nezajetý a téměř každých deset kilometrů mi spotřeba klesala. Myslím, že ta udávaná pro čtyřkolku v rozmezí 5.8 až 6.9 litru je opravdu reálná.

 

 

Auto získalo nedávno v nezávislých crash testech s přehledem plný počet pěti hvězdiček. Disponuje řadou asistečních prvků, hlídá vaši jízdu v pruzích, varuje před čelním nárazem. Je vybaveno systémem proti převrácení i rozjezdem do kopce. Nechybí zde couvací radar. A ještě jedna drobnost, líbila se mi elektricky seříditelná bederní opěra řidičova sedadla.

 

 

Pozitivním kritériem je možnost, koupit si atraktivní Jeep Renegade od již 432 tisíc korun. V tomto případě je auto vybaveno benzínovou jednotkou 1.6 l a pohonem přední nápravy. Nabídku obohacuje přeplňované Turbo 1.4 l, a pakliže se vám zdá testovaný dvoulitrový diesel silný, může volba padnout na naftový agregát 1.6 l. Podrobnější ceník si můžete prohlédnout zde. Přímého konkurenta originálního vozu budete na našem trhu těžko hledat.

 

 

Dva dny s malým, hravým a zábavným SUV Jeep Renegade byly pro mě velmi příjemnou zkušeností. Cesta na jednu z tradičních erzet Barum rallye na kopci zvaném "Pindula" nebyla zbytečná. Jirka Hyner