Jeep GRAND CHEROKEE L 3.6 V6 Pentastar 4WD: Luxusní interiér, vzduchový podvozek, sedm míst a výkon 290 koní..!

15.11.2021 08:48

Zatím jsem o novince jenom psal, ale teď už ji konečně můžu vyzkoušet. V Česku máme nejnovější prodlouženou verzi Grand Cherokee označenou písmenem L (long). Elegantní Jeep disponuje rozvorem 3.091 cm a délkou 5.204 centimetrů.


Ikonický model s pohonem všech kol postavený na vzduchovém podvozku nabízí ve výbavě Summit prakticky vše, na co si při cestování vzpomenete, počínaje vyhřívaným volantem, masážními a odvětrávanými sedačkami nebo elektricky ovládanou panoramatickou střechou.

Zpracování palubní desky a interiéru včetně materiálů odpovídá prémiové kvalitě. Pod centrálním displejem je podložka pro bezdrátové nabíjení mobilu. Výbava zahrnuje kamerovou monitorovací technologii AVM kolem celého vozu i automatický parkovací systém (příčný i podélný).

Oceňuji fantastický zvuk McIntosh. Na displeji jsem si nastavil klasické ručičkové budíky zesilovače a poslouchal jsem střídavě Orion a Evropu 2 podle toho, co na horách lépe hrálo.

Na palubě nechybí ani ambientní barevně volitelné osvětlení včetně loga špičkového zvuku a specifikace Summit. Tady si hračičkové opravdu užijí. Já tedy raději volil příjemnou masáž zad.

Pod pravou nohou mám 290 kobylek s točákem 348 Nm. Zvuk atmosférického šestiválce ladí mým uším a musím malinko ubrat "volume" na audiu, abych si ho trochu více užil při akceleraci.

Mimochodem 8stupňový automat ZF s pádly pod volantem skvěle řadil k mé radosti z jízdy. Samozřejmostí je tady armáda bezpečnostních asistentů. Prostě nic mi nechybělo.


Tentokráte jsem se v rámci testu pohyboval v okolí Rožnova a Dolní Bečvy. Na zpáteční cestě u frenštátského můstku naší olympijské legendy Jiřího Rašky auto fotím a vzpomínám na moment, kdy jsem se s naším skokanem před lety seznámil.

Prostornost prodlouženého Grand Cherokeeho je až překvapivá. Třetí řada se sklápí elektricky a poté je k dispozici prostor s objemem téměř 500 litrů. Po sklopení obou řad naroste prostor na 2.400 litrů.

Jízdní vlastnosti jsou jako stvořené pro na naše mnohdy rozbité silnice. Podvozek si v zatáčkách drží výborně stopu i přes svou vyšší světlou výšku. Ale krásně se "nese" taky na dálnici. Líbilo se mi pět jízdních režimů. Se spotřebou jsem se pohyboval během testování mezi 12 a 13 litry Naturalu.

Jako správný Jeep je vůz vybaven pohonem všech kol i uzávěrkou diferenciálu. Díky vzduchovému podvozku je světlá výška elektronicky stavitelná. Součástí výbavy je závěsné zařízení.

Musím přiznat, že s tak luxusním interiérem vozu Jeep jsem se ještě nesetkal. Zpracování i dřevěné dýhy vypadají v kabině modelu Grand Cherokee L opravdu famózně. Když k tomu přidám stylovou elegantní karoserii, výborné jízdní vlastnosti a šestiválcovou jednotku Pentastar je motoristicky doslova "vymalováno." Je vidět, že automobilka posunuje své nejnovější modely o level výše. Jirka Hyner

 Foto: redakce