JEEP COMPASS 2.0 Mjet 140 koní OPENING EDITION 2017: Poprvé s pohledným SUVéčkem na cestách..!
Nejnovější kompaktní SUV nahrazuje dva modely, nejen předešlou generaci Compassu, ale také o něco větší Patriot. Velikostně se tedy řadí mezi hodně úspěšný Jeep Renegate a Cherokee. Už na prvních snímcích z loňské Auto Show v L.A. se mi auto líbilo. Minulý týden se konečně "vstupní edice" dostala do Česka, a já využil možnost testování.
Velmi zdařilý interiér s takzvanými aktivními opěrkami hned ze startu potěšil nejen mé oko, ale i záda při jízdě. Sedadla Jeepu Compass jsou přiměřeně tuhá a dobře padnoucí volant ovládá poměrně citlivé řízení.
Na mém zkušebním úseku v Beskydech jsem téměř nepoužíval brzdy a využíval na maximum podřazování precizní převodovky. Auto drží skvěle stopu a při své výšce 1629 mm se naklání jen minimálně. Nastavení podvozku čtyřkolky je velmi komfortní, což jsem ocenil na rozbitých uzkých silničkách.
Nastavení pohonu všech kol je možné dále upravit pomocí technologie Selec-Terrain. Zahrnuje tři povrchy a mód "auto."
Zmínit musím kvalitní zvuk audia, po velmi dlouhé době jsem ho nemusel dolaďovat. Prémiový sound "Beats" hrál naprosto dokonale. Systém Uconnect s navigací a 8.4palcovým displeyem nemá chybu. Vše navíc ovládáte intuitivně.
U Compassu mi vadilo menší vniřní zpětné zrcátko, ale to se dá nahradit panoramatickým. Preferuji ho pro dokonalý přehled jízdy za sebou. Je to neduh některých současným modelů, ovšem nechápu proč.
Na zadních sedadlech je dostatek místa. Auto využívá prodlouženou plaformu modelu Renegade. Vypovídá o tom rozvor 2.640 mm. Zavazadelník má 428 litrů a dvojité dno, pokud vyjmete spodní desku, pod kterou je lepící sada, prostor ještě zvětšíte.
Dieslový inovativní dvoulitr má pod kapotou 140 koní s točákem 350 Nm. Spolupracuje s 9st. automatem od ZF. Motor předváděčky jsem prakticky zajížděl, po prvních asi 130 kilometrech mi palubní počítač ukazoval 7.9 litrů. Musím dodat, že v převážně městském provozu. Po týdnu bych pohledný Jeep Compass naučil jezdit ještě úsporněji, to mi věřte.
Líbí se mi, že Jeep na tři válce nehraje. Praktické jsou asisteční bezpečnostní systémy, oceňuji jízdní vlastnosti, celkový design i rozumně postavený ceník. Skvěle vybavená čtyřkolka Jeep Compass Opening Edition s dvoulitrovým dieslem, tak jak ji vidíte na snímcích stojí 842 tisíc. Benzinová motorizace 1.4 MultiAir 170 koní vychází o 17 tisíc levněji.
Ještě letos obohatí nabídku základní, benzinový čtyřválec 1.4 MultiAir 140 koní, jenž nabídne v kombinaci s pohonem přední nápravy cenu 599.900 korun. Finančně výhodný se může zdát rovněž diesel 1.6 Multijet ve výkonových variantách 120 nebo 140 koní.
Co říci závěrem? Asi bych volil bílý třívrstvý perleťový lak s černou střechou, vypadá náramně. Víkend s nejnovějším Jeepem Compass se mi líbil. Jirka Hyner