JAGUAR XF 2.2D: Model 2012 s vybroušenou technikou a českou cenou...

13.07.2011 08:48

Na letošním autosalonu v New Yorku se představil inovovaný Jaguaru XF, modelový rok 2012. Automobilka kompletně přepracovala přední část vozu, modifikovala záď a přidala několik technických inovací. Na první pohled zaujmou nové bi-xenonové světlomety. Jsou nižší, protažené do šířky a připomínají vlajkovou loď XJ. Z vnější strany je lemují LEDky, který tvoří tvar písmene J, tedy nový rozpoznávací znak Jaguarů. Světlomety si zachovaly typickou dvojitou optiku. Zcela přepracovaná maska chladiče je širší a má méně zaoblené rohy. Šéfdesignér Andy Whyman přiznal, že inspirací mu byla první generace XJ, která je oblíbeným modelem jeho i Iana Calluma. Kapota motoru je protažená více dopředu a má další typický prvek britské značky “Power bulge.” Nenápadné zalomení v zadní části kapoty zlepšuje obtékání vzduchu a zároveň slouží jako křídlo pro zvýšení přítlaku.

Koncové lampy dostaly také technologii LED ve tvaru J. Chromovaná lišta mezi zadními světly je po faceliftu subtilnější a zmizel zde nápis Jaguar, záď teď zdobí jen logo. Jaguar je nyní “napsaný” na předních blatnících. XF má nový zadní difuzor. Díky úpravám na spodní části karoserie se celkově zesílil “Venturiho” efekt, při proudění vzduchu pod vozem.

Interiér se dočkal nových sedadel s výraznějším tvarováním a lepším bočním vedením těla. Ovládací tlačítka mají na povrchu černý měkčený plast. Jaguar zde zvolil barevný kontrast s rámečkem. Multimediální systém disponuje sedmipalcovým dotykovým TFT displejem. Na vrcholu nabídky nejdeme audiosystém od Bowers & Wilkins s výkonem 1.200 Watů. Soustava má celkem 17 reproduktorů a subwoofer!

 A co srdce aristokrata? Čtyřválcová jednotka s výkonem 140 kW a točivým momentem 450 Nm se parametry vyrovná staršímu šestiválci 2.7 D. Díky objemu 2.2 litru a osmistupňové automatické převodovce se systémem Stop&Start má průměrnou spotřebu jen 5.4 l nafty na sto kilometrů. Převodovku ZF dostanou také silnější třílitrová bi-turba, sníží se tím jejich spotřeba o půl litru na 6.3 l. Mezi další technické vychytávky patří hliníkový obal diferenciálu, jenž zlepšuje chlazení. Dvojitá motorová stěnu zase snížuje hluk o 3 dB. Nižší je i ten aerodynamický. Pronikání ruchů do kabiny je minimální. Podle Jaguaru se nyní může XF - pochlubit nejtišším interiérem prémiových vozů vyšší střední třídy. Měřeno při rychlosti 160 km/h. Českou výstavní premiéru si Jaguar XF model 2012, odbyl na letošním brněnském Autosalonu. Foto: Jaguar a redakce

 

Model

2.2D

3.0D V6

3.0D V6

5.0 V8

5.0 V8 S/C

Převodovka

8A

8A

8A

6A

6A

Zdvihový objem (ccm)

2179

2993

2993

5000

5000

Válce / ventily

4/4

6/4

6/4

8/4

8/4

Největší výkon v (kW)

140/3500

177/4000

202/4000

283/6500

375/6000

Největší toč. moment (Nm)

450/2000

500/2000

600/2000

515/3500

625/2500

Max. rychlost (km/h)

225

240

250

250

250

Zrychlení 0-100 km/h (s)

8.5

7.1

6.4

5.7

4.9

Komb. spotřeba (l/100 km)

5.4

6.3

6.3

11.1

12.5

Poh. hmotnost v (kg)

1745

1820

1820

1780

1891

Cena v korunách

1.111.680,-

1.249.080,-

1.349.400,-

1.624.440,-

2.321.880,-