HYUNDAI i40 sedan: Made in Germany...

12.05.2011 18:36

Po modelu i40 Wagon, jenž byl k vidění letos v Ženevě, debutuje na autosalonu v Barceloně nový Hyundai i40 sedan. Dvě varianty nového D-segmentu se dostanou na trh ve dvou fázích - verze kombi v létě, zatímco na sedan si budeme muset počkat do konce roku. MADE IN GERMANY, přesně tak je označován tento automobil. Je totiž dílem centra Hyundai VaV v německém Rüsselsheimu. Na délku měří 474 cm, 181 cm na šířku a má rozvor 277 cm. Hyundai i40 sedan slibuje vynikající ergonomii a bohatou standardní vybavu, která zahrnuje parkovací asistent Smart Assist i systém, který udržuje i40 ve správném jízdním pruhu. Bluetooth rozpozná Váš hlas a integrovaný navigační systém má zadní parkovací kameru, která využívá stejný monitor na palubní desce. Úroveň pohodlí střední třídy podle serveru omniblog doplňuje elektronická parkovací brzda, dále odvětrávaná a vyhřívaná přední sedadla. V zimě oceníte vyhřívaný věnec volantu.

Pokud jde o pasivní bezpečnost, všechny i40 pro distribuci v Evropě disponují devíti airbagy, včetně kolenního na ochranu řidiče. Nabídku tvoří čtveřice motorů, dva benzínové 1.6 a 2.0 l a dva diesly o objemu 1.7l s výkonem v rozmezí od 115 do 177 koní. Spolupracují s manuální převodovkou. S automatem potom jen motorizace 1.7 diesel a 2.0 benzín. Pod kapotou se nacházejí nové jednotky 1.7 CRDi 136 kW a 2-litrový čtyřválec s přímým vstřikem benzínu GDI 1.999 ccm / 177 koní / 213 Nm točivého momentu. Sedan i40 zrychluje z 0 na 100 km / h za 9.7 sekundy a v průměru si řekne o 6,8 l / 100 km, emise CO2 má v tomto případě ve výši 159 g / km.

Těšit se můžeme na verzi Blue Drive s nízkou spotřebou, vybavenou standardně ISG (integrovaný Stop & Go systém). A pneumatiky s nízkým koeficientem valivého odporu i zcela nový alternátor AMS, který eliminuje zbytečné zatížení motoru. Verze 1.7 CRDi Blue Drive se chlubí 115 koňmi, velmi nízkou hladinou emisí CO2 113g / km a spotřebou do 4,3 l / 100km. Důležitá bude na českém trhu samozřejmě cena, ta by mohla být známa během červnového autosalonu v Brně. Konkurenční boj ve střední třídy je letos poravdu velký.

Foto: omniblog.it