HONDA CBR 250R, SUZUKI GSX-R600, DUCATI DIAVEL: Trojlístek nových motorek...

10.04.2011 20:13

Honda CBR 250R - mašina z thajské továrny japonské značky je určena především mladým bajkerům. Základ tvoří dvojitý příhradový rám z ocelových trubek. Vpředu najdeme klasický hydraulický teleskop o průměru 37 milimetrů, vzadu potom centrální tlumič Pro-Link Monoshock. Sedmnáctipalcová kola obouvají gumy o rozměrech 110/70 vpředu a 140/70 vzadu. Přední dvoupístkový (třípístkový u verze s ABS) brzdič si musí vystačit v rámci nízké ceny s jedním kotoučem na pravé straně o průměru 296 mm, zadní jednopístkový má kotouč s průměrem 220 mm. Kapalinový jednoválec DOHC se čtyřmi ventily má objem 249.4 ccm. Čtyřtaktní motor dává výkon 26 koní a točivý moment 23.8 Nm. Výška sedla je 784 mm. Stroj je poměrně lehký, váží jen 165 kg. Honda CBR 250 vychází bez stokuruny na rovných 100. 000 korun. Za  ABS si připlatíme 10. 000,- Kč.

  

 

Suzuki GSX-R600 – druhý z trojlísku vypadá na pohled, jako loňský nezměněný model, uvnitř se ale událo mnoho změn. Předně se snížila hmotnost stroje a zlepšila akcelerace. Upravenýný rám je lehčí o více než jedno kilo. Odtučňovací kúrou prošlo přední i zadní odpružení, osy kol a došlo i na brzdové kotouče. Na hmotnosti ušetřily rovněž nové písty, převodovka a elektronická řídící jednotka. Motor má nyní výkon 92.5 kW a mašina váží 187 kilogranů. Výška sedla je u Suzuki 810 mm. Cena tohoto parádního sportu GSX-R600 je 299. 900 korun.

 

 

Ducati Diavel – a tady je do třetice mašina, která vzbuzuje poslední dobou, snad nejvíce emocí. Diavel (v boloňském dialektu ďábel) váží 210 kg a ze svého dvouválce 1.198.4 ccm, nabízí 162 koní a 127.5 Nm točáku. Základem motorky je jak jinak, příhradový rám z ocelových trubek. Podvozek se dá kompletně nastavit a má vpředu upside-down vidlici Marzocchi s průměrem trubek 50 mm, vzadu je zase jednoramenná kyvná vidlice s přepákovanou jednotkou Sachs. 17palcová kola obouvají pneumatiy Pirelli Diablo Rosso II. Ta zadní má šířku 240 mm. Ve výbavě stroje nechybí ABS, kontrola trakce DTC, elektronický plyn Ride-by-Wire a možnost vybrat si z trojice palivových map Sport, Touring nebo Urban. Váha činí 210 kg. VMAX Yamahy, teď má velmi vážného konkurenta. Základní cena “Ďábelského” Itala, jenž budí respekt už jen při pohledu je včetně DPH 415. 000,- Kč.

 

Foto: redakce