HILUX, COROLLA, GOLF, YARIS: nejprodávanější světová a evropská auta za rok 2010...

06.04.2011 08:54

Nejoblíbenějším evropským modelem je Volkswagen Golf. Šestá generace úspěšného vozu kralovala loni v Belgii, Finsku, Lotyšsku, Lucembursku, Německu, Norsku, Rakousku a Švýcarsku. Zbytek “Starého” kontinentu je roztříštěný. Obvykle jej vedou domácí automobilky, je tomu tak v Itálii (Fiat Punto), Francii (Peugeot 207), Španělsku (SEAT Ibiza) nebo třeba ve Švédsku (Volvo V70). Žádný z těchto modelů nedokázal zvítězit v žádné z dalších zemí. Nejčerstvější novinkou je Golf Cabriolet s plátěnou střechou.

Z modelů evropských automobilek ve více zemích uspěly i Dacia Logan, Ford Focus, Renault Mégane, Renault Thalia, Škoda Octavia a Volkswagen Polo. Mimochodem tři triumfy Octavie (ČR, Slovensko, Polsko) nejsou jediným úspěchem Škody v roce 2010. Také Fabia se dokázala prosadit jako nejprodávanější vůz, a to v Bosně a Hercegovině. V Ženevě se naše Škoda chlubila konceptem Vision D a novým logem na karosérii.

 

 

A co mimo Evropu? Pětinásobným prvenstvím se chlubí Toyota Land Cruiser, jenž dvakrát boduje na Arabském poloostrově, dvakrát v západní Africe a rovněž v Somálsku. Úspěchy japonské automobilky umocňuje model Toyota Hilux. Ten byl v roce 2010 prodejní jedničkou dokonce v 28 zemích světa! Z nich leží 21 na “Černém” kontinentu, což představuje 40 procent všech afrických států. Zbývajících sedm najdeme v Asii. Na tomto kontinentu vládnou až na několik vyjímek modely Toyota Corolla (v 18 zemích), Camry (v 8 zemích) a malá Toyota Yaris (v 7 zemích). Tahle čísla vypovídají o tom, proč je japonská značka největší světovou automobilkou. Toyota představila premiérově během březnového autosalonu v Ženevě hybridní Yaris HSD Concept. Je postaven na bázi nové generace Yarisu, který se v Japonsku začal prodávat pod označením Vitz.

 

Foto: redakce