GUMPERT TORNANTE TOURING: "Německý motýl"

04.04.2011 17:24

Gumpert Tornante Touring má jednotku AUDI 4.2-litru V8. Automobil využívá systémy řízení podobné tomu v letadlech, včetně paliva. Turbo-kompresory dodávají základní verzi potřebnou energii, motor má 700 koní při 6.500 ot. / min a točivý moment 900 Nm při 4000 ot / min. Přenos síly zajišťuje na kola 6-stupňová automatická převodovka s pádly pod volantem. Malá německá automobilka oznámila k rychlosti auta pouze: Gumpert - Touring přesáhne 300 km / h. V roce 2012 bude standard doplňovat "Alternativní pohon", kterým bude patrně hybridní verze, testována ve starším Apollu. Právě z něj je odvozen ergonomický rám. Motor je uložen opět ve středu vozu. Tornante nabízí v kabině více prostoru a pohodlí. Luxusní supersport je vybaven dvěma vyhřívanými sedadly i čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Speciální panely zajišťují tepelnou izolaci podlahy i mezi kokpitem a motorovým prostorem. Jsou zde tónovaná skla a jejich dvojitá vrstva vytváří lepší rozsah větrání pro cestující. Touring oslavil světovou premiéru v Ženevě, ve dnech 3. - 13. března. Po Apollu se jedná o druhý model německého autora extrémních supersportů. Zatím, co Apollo působilo poněkud sparťansky, Tornante je naopak více "civilizované”. Vůz se představil ve Švýcarsku jako prototyp, jenž bude Gumpert vyrábět a prodávat v průběhu příštího roku. "Německý Motýl,” jak je často označován pro otevírání svých dveří směrem nahoru, má lepší přístup do interiéru i zavazadelníku. Kompozitní tělo auta je vytvořeno z chrom-molybdenu s centrálním monocoquem z uhlíkových vláken. Na délku měří nový Gumpert 447 cm a na šířku 197 centimetrů. Apollo mělo poměr 1.9 kg na jednoho koně, zrychlilo z 0 na 100 za 3.1 s. Maximálka činila 360 km / h. Novinka, podle výrobce předčí starší model po všech stránkách. Produkční verzi uvidíme asi na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Foto: redakce