FORMULI 1 se daří na sociálních sítích i v televizi.!

06.11.2018 08:50

Královna motorsportu, přesně tak je nazýván seriál vozů F1. Počet příznivců na sociálních sítích vzrostl na celkových 11.9 milionů.

Fanoušci sledují výsledky a dění kolem "jedniček" na Facebooku, Twitteru, Instagramu i YouTube. Jejich počet meziročně vzrostl o 54.9 procent. Formule 1 se tak loni stala nejrychleji rostoucí značkou v sociálních médiích.

V případě televize sleduje všechny přenosy na dvaceti nejvyspělejších trzích 1.4 miliardy fanoušků! Znamená to meziroční růst o 6.2 %. Příspívá k tomu i popularita pilotů a jednotlivých stájí. Ať už je to Brit Hamilton, Němec Vettel, Fin Raikkonen, Španěl Alonso, Australan Ricciardo či divoký nizozemský mladíček Verstappen. Patrně největším počtem příznivců se může celosvětově pochlubit Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren či Renault. Ne snímku zleva Vettel, Hamilton a Verstappen.

A ptáte se na největší světové trhy? Je to Německo, Brazílie, Itálie a Spojené království. Nejvyšší průměrný růst sledovanosti diváků zaznamenala Itálie (+19.1%) následuje Brazílie (+13.4%), Spojené království (+3.9%) a Německo (+0.9%). Plusové procentní body byly zaznamenány v Číně (+42.2%), ve Švýcarsku (+14.3%) nebo Dánsku (+14.1%).

Loni televizní Velké ceny a dění kolem sledovalo 352.3 milionů diváků a poprvé od roku 2010 nedošlo podle statistiky k poklesu. Jirka Hyner

 Foto: Newspress a Red Bull