FORD FOCUS kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Devadesátý test na webu, tentokráte svižného frajírka s megakufrem..!

26.11.2018 08:58

K dealerům se dostal během října taky prodloužený Focus kombi. Po zářijovém testu 5dv. modelu, proto velmi rád využívám možnost vyzkoušet u nás tolik populární verzi. Mimochodem je o téměř 30 centimetrů delší.

Jízdní pohodlí a sedadla s výborným držením těla Fordu už znám díky "pětidvířku," ovšem zajímalo mě, jak se bude chovat tahle vymazlená novinka ve verzi ST-Line s vylepšenými vlastnostmi, 150 kobylkami pod kapotou a pár kily navíc.

Kabina na mě působí jako "pán dokonalý." Intuitivní ergonomie, kvalitní materiály a inovativní technologie včetně hlídání jízdy v pruhu, čtení dopravních značek, autonomního brzdění nebo jízdních režimů.

Benzinový motor má pocitově výkonu na rozdávání a kroutící moment 240 Nm je sám o sobě přesvědčivý už na papíru. V kombinaci s výtečným podvozkem šlapal kombík k mé radosti. Jedna-pětkový EcoBoost jde pěkně a bez prodlevy za plynem.

Škoda, že start/stop systém nejde vypnout na stálo, vypínal jsem si ho vždy před každou jízdou. Možná vám to automatické vypínání na křižovatce nebo v koloně vadit nebude, ale mi ano. Navíc motoru to v honbě za co nejnižšími emisemi určitě neprospěje.

V kabině chválím stavitelné kotvy bezpečnostních pásů, na kterých dnes automobilky většinou šetří, ale i možná až přebytek místa pro cestující vzadu.

Zmínit musím i další plusy nového kombi. Ford má obrovský zavazadelník, jenž disponuje 608 litry základního prostoru včetně dojezdové pneumatiky. Líbí se mi jeho variabilita.

Ráno jsem třeba ocenil vyhřívaný volant a přední sedadla. Nový majitel verze ST asi nebude jezdit na spotřebu, ovšem údaj palubního počítače mě zajímal. Po téměř pěti dnech mi ukazoval průměrných 6.0 litrů Naturalu, místy při velmi svižné jízdě. Líbí se mi zvuk, jenž se line z dvojité výfukové koncovky.

Z auta mám velmi dobrý pocit. V mezních situacích umí podvozek Focusu podržet. Fordí frajírek má ukázkové jízdní vlastnosti i díky přesnému řízení a precizní šestistupňové manuální převodovce.

Oceňuji nepřemrštěnou cenu, vždyť slušně vybavená základní verze se 100 koňovým litrovým EcoBoostem stojí necelých 395 tisíc korun.

Vůbec mě nepřekvapuje, že se nová generace Focusu dostala mezi finálovou pětici ankety Auto roku 2019 v Česku. Značka Ford může být na nový model hrdá, hatchback i kombík jsou výtečnými auty. Jirka Hyner

 Foto: redakce