FORD FOCUS 1.5 EcoBlue: Beskydami křížem, krážem s ikonou nižší střední třídy..!
Ford přichází na trh s nejnovějším Focusem. Čtvrtá generace je kompletně nové auto větší po všech směrech, s prostornější kabinou, kvalitnějšími materiály v interiéru i vyspělými technologiemi.
Moje testovačka měla dieslovou "jedna-pětku" EcoBlue s výkonem 120 koní a točivým momentem 300 Nm, spojenou s příplatkovým automatem.
Na tunelu jsem tak měl po pravé ruce kulatý ovladač, podobný tomu ve vozech Jaguar.
Startování tlačítkem je bez jakékoliv prodlevy, reaguje okamžité v řádu milisekund. Je tu i dobře známý systém Sync3 s hlasovým ovládáním. Auto má řadu bezpečnostních asistentů, včetně hlídání jízdy v pruhu nebo varování před kolizí s autonomním brzděním. Zmíním i čtení dopravních značek. V případně překročení rychlosti se ozve signál, poté se značka na displeji mezi budíky rozbliká.
A podvozek Focusu? Tradičně skvělý, chová se naprosto dokonale. Vzadu má poctivý multilink, to je taky jeden z důvodů jistého chování. Pětidveřový hatchback zatáčí téměř sám a na cestě drží, no já měl pocit, že to lepší snad už být nemůže.
Řadička manuálního šestikvaltu je standardem. Já si ovšem užíval osmistupňový automat s možností manuálního módu přes páčky pod volantem. Všechna čest a bez výhrad, řadí precizně.
Nový Ford Focus má plno vychytávek. Třeba v A sloupku jsou otvory topení, které oceníte hlavně v chladném počasí. Středový tunel vzadu téměř zmizel, je velmi nízký. Cestující uprostřed má pro nohy více místa, rozvor činí 270 cm. A páté dveře disponují dvěmi pořádnými madly, ruce si tak za špatného počasí při jejich zavírání neušpiníte.
Zmínit musím taky spotřebu. Palubní počítač mi ukazoval kolem pěti litrů. Při cestě napříč Beskydami jsem si nového Focusu užíval v maximální míře, došlo i na dálnici (tam to bylo rovných 5 l). V městském provozu jsem jezdil za cca 5.2 litru nafty.
Líbí se mi dokonale odhlučněná kabina, kvalitní materiály, hodně místa vzadu, prostorný kufr, ledková technologie předních i koncových světel a bohatá základní výbava. Já měl totiž Titanium.
Z pohledu běžného motoristy jsem na novém Focusu žádné vady na kráse nenašel. Snad jen trochu nešikovné umístění startovacího tlačítka. Asi bych s autem musel jezdit alespoň měsíc, abych něco dalšího objevil.
Cena testované motorizace překročila půl milionu, ale motorizace Ford Focus 1.5 EcoBlue 95 koní se dá pořídit od 461.990 korun. Už za necelých 370.000 potom dostanete v nejnovějším Focusu litrový EcoBoost s výkonem sta koní. Základní Trend má přitom vše co potřebujete, audio, palubní počítač, klimatizaci a možná i to, co byste ani za tuhle cenu asi nečekali.
Nová generace 5dv. Fordu Focus se z mého pohledu povedla. Je inovativní, prostorná a jízdně dokonalá. Nabízi výborný poměr užitných vlastností a ceny vozu. Ještě letos se můžeme těšit na verzi kombi. Jirka Hyner