FORD C-MAX - nová výzva pro rodinu...

30.01.2011 13:12

 Automobilka Ford přichází po pečlivém naslouchání trhu a především aktivních rodin s novou generací oblíbeného modelu C-Max, včetně prodloužené verze Grand C-Max. Obě nabízejí pohodlí, bezpečí a velmi dobré řízení. Řidič je obklopen propracovaným interiérem a velmi zdařilou palubkou se zajímavě řešenou středovou konzolou. V obou osách stavitelný volant je zde samozřejmostí. Podívejte se jak vypadá pracoviště řidiče, přesně tak, jak jej spatříte po usednutí do vozu. Efektu dodávají hliníkové doplňky (případně velmi zdařilá imitace kovu) na volantu i madlech předních dveří.

 

Prostorný a elegantní vzhled vozu nezapře sportvního ducha. Hodně šikmá a velká světla, projektorové mlhovky v koutech nárazníku a skloněné čelní sklo. Zatímco v základní verzi má C-Max běžné dveře, prodloužený Grand nabízí přístup na zadní sedadla pohodlně přes dveře s posunem. Pohodlí si bohužel

vybralo daň na karoserii v podobě vodící drážky, ale s tím se potýká také konkurence, třeba Mazda 5 nebo Seat Alhambra.  Záď  mají obě verze Fordů rozdílnou. Přiznám barvu, že mi více sedí mnou testovaný pětimístný C-Max. Díky velkému víku není problém do auta cokoliv naložit. Vnitřní vybavení 

připomíná téměř luxusnější Mondeo. Pěkně tvarovaná sedadla nabízejí pohodlné cestování a výjimečně dobrý výhled z automobilu, ale i prostorný zavazadelník. Snímky jen lehce kazil poletující sníh...

 

Líbí se mi řada možností uspořádání vnitřku. Není totiž žádný problém skládat nebo dokonce úplně vyjmout sedadla. Pochvalu zaslouží dokonale rovná podlaha a možnost vyjmout nebo složit do podlahy, třeba jen prostřední sedák v druhé řadě. Tak vznikne malá ulička pro pohodlné obsloužení hlavně dětí při delším cestování. Pokud se zadní sedáky posunou mírně ke středu vozu, vznikne pohodlí podobné soukromému letadlu. Grand C-Max, který je větší ve všech rozměrech, ale především delší, nabízí přirozeně umístění šestého a sedmého sedadla do zavazadlového prostoru. Ke kratší cestě ospokojí i dospělou osobu. A co jízdní vlastnosti? Tak ty má C-Max velmi sebejisté. Kromě vynikajícího utlumení hluku motoru, dokonalému přejezdu nerovností na silnici a naprostého vyloučení bočních náklonů, má auto překvapivě citlivé řízení a spolehlivé brzdy s rychlým nástupem účinku. Hlavně kratší verze C-Maxu nabízí i při rodinných rozměrech možnost sportovní jízdy. Grand C-Max nezůstává pozadu, nicméně právě při průjezdu zatáčky postřehnete uvážlivější reakci auta, prostě je zde znát délka automobilu. Základnímu provedení by jistě slušela i šestistupňová převodovka. Bohužel dostupná je až s dieslovými jednotkami nebo motory EcoBoost. Chod pětistupňového manuálu je ovšem příkladný. U obou verzí hlídají bezpečnost provozu elektronické  stabilizační systémy, při hodně ostré změně směru na setinu vteřiny přibrzdí vnitřní kolo, pokud se to vnější chystá proklouznout. Pro C-Max můžete vybírat čtyři benzinové a pět dieselových jednotek. Ford se pyšní novou generací motorů s přívlastkem EcoBoost. Mají nižší váhu a velmi citlivě naladěná i výkonná turba, jenž zajišťují vysoké výkony s plynulým nástupem, nízkou spotřebou benzínu i malých emisí. Nutno dodat, že základní benzínová motorizace 1.6 Duratec dostala proměnlivé časování ventilů Ti-VCT a dvě výkonové podoby - 105 a 125 koní.  Možná se ptáte na spotřebu. Palubní počítač mi především v městském provozu ukazoval 7.9 l Naturalu. V kombinovaném provozu udávaných výrobcem 6.6 l, mi připadá vcelku reálných. Základní C-Max je v ceníku od necelých čtyři sta tisíc korun. Kdo požaduje prodlouženou verzi Grand C-Max, musí připlatit dvacet tisíc korun. První dieslová motorizace 1.6 TDCi / 95 k příjde na 449 tisíc korun.

Standardní výbava TREND: Audio ICE 1 s CD a MP3, kožený volant a hlavice šaltrpáky, manuální klimatizace, 6 airbagů včetně stropních pro obě řady sedadel, el.přední okna i vnější zrcátka a dálkově ovládaný centrál. Prodloužený GRAND má navíc posuvné zadní dveře, el. zadní okna i dětské pojistky a minirezervu.

Foto: redakce