FERRARI SF90 Stradale V8 PHEV Assetto Fiorano zajelo rekord v Indianapolis (VIDEO)..!

21.07.2021 11:31

Plug-in hybridní Ferrari zajelo nejrychlejší kolo zaznamenané produkčním vozem na okruhu Indianapolis Motor Speedway. Trať dlouhou 2.439 míle překonal supersport za působivých 1: 29.625 sekund rychlostí 174.6 mph, tedy více než 280 km v hodině.

Výkon vozu 1.000 koní a generovaný přítak 390 kg při rychlosti 250 km v hodině mluví za vše. Tyto hodnoty staví SF90 Stradale na špici svého segmentu. Na základě modelu si klienti mohou vybrat i sportovnější specifikaci. Assetto Fiorano zahrnuje významná vylepšení včetně speciálních tlumičů Multimatic odvozených od závodních speciálů GT, extra lehkých dílů vyrobených z uhlíkových vláken jako jsou výplně dveří, podvozek a titanu, ze kterých jsou pružiny a celé výfukové potrubí. Následné úpravy znamenají úsporu 30 kg na celkové hmotnosti (foto výše).

Dalším rozdílem je zadní spoiler s vysokým přítlakem z uhlíkových vláken. Assetto Fiorano lze objednat s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2R navrženými speciálně pro zlepšení výkonu na suché trati. Pneumatik bylo použito i k dosažení zmiňovaného rekordu, který proběhl na slavném okruhu v rámci Ferrari Racing Days.

Standardní SF90 Stradale (červené) je také prvním supersportem Ferrari vybaveným pohonem všech kol 4WD, což je krok nezbytný k tomu, aby bylo možné plně využít neuvěřitelnou sílu uvolněnou hybridním systémem. Sprint z nuly na stovku zvládá Ferrari za 2.5 sekundy a z 0 na 200 km/h za pouhých 6.7 s.

Srdce hybridního systému tvoří jednotka V8 s výkonem 780 koní, další tři elektromotory dodávají 220 koňských sil. Na všechna kola přenáší výsledných 1000 koní 8stupňová dvouspojková převodovka F1 v olejové lázni.

Vysoce výkonná lithium-iontová baterie zaručuje dojezd 25 kilometrů v plně elektrickém režimu eDrive s využitím pouze přední nápravy. Po vypnutí spalovacího motoru dosahují dva nezávislé přední motory maximální rychlosti 135 km/h. Zpátečku lze použít pouze v režimu eDrive, což znamená, že s vozem lze manévrovat při nízkých rychlostech bez použití jednotky V8. Přední motory jsou integrovány do strategie řízení rozjezdu pro maximální výkon. Řidič má k dispozici čtyři jízdní režimy. Zmiňovaný eDrive doplňují Hybrid, Performance a Quality. Musím dodat, že logika samotného řízení upřednostňuje výkon před nabíjením baterie. Suchá hmotnost Ferrari SF90 Stradale činí 1.570 kg.

Závodní dráha Indianapolis Motor Speedway byla postavena v roce 1909 jako testovací základna pro automobily všech značek. Přikládám video z rekordní jízdy. Jirka Hyner

 

Zdroj a foto: Newspress