FERRARI F360 Challenge Stradale: Replika z Motoscootu...

14.10.2013 16:36

Nic není nemožné, tak bych označil práci opavské společnosti Motoscoot. Oživila starého Pionýra nazývaného „pařez,“ a probudila tak v minulém století velmi uznávanou Jawu. Mimochodem New Jawa Pionýr se momentálně kompletuje v dílnách Motoscootu, stejně jako to platí u mopedu Betka, jenž připomíná slavnou Babetu. Oba malé stroje využívají dnes již moderní čtyřtaktní motory.

 

 

Dalším počinem byl Velor X-Trike, že si nepamatujete na dřívejší Velorex 250? Přeci „hadraplán“ a scéna z filmu Vrchni, prchni..!, když si Josef Abrahám po zastavení tehdejší hlídkou VB přivřel plášť a vypadalo to, že nemůže vystoupit. Tříkolku ovšem nyní pohání místo dvoutaktního motoru, silná japonská motocyklová jednotka Honda a návštěvníci Motosalonu 2010 v Brně si mohli našlapaný stroj prohlédnout v plné kráse. O novinku projevili tehdy zájem zákazníci především ze Spojených států a vyrobeno bylo několik kusů.

 

 

V těchto dnech představil duchovní otec myšlenek a majitel firmy Ing. Pavel Brída, repliku Ferrari F360 Challenge Stradale. Auto je postaveno na základech modelu 406 Coupé. Podle jeho slov je rozměrově shodné s originálem. Vůz disponuje stavitelným závodním podvozkem D2 včetně homologace FIA i odlehčenými 19palcovými koly.

 

 

Motor najdeme vpředu, tedy v tom je vlastně ten háček. Nejde o osmiválcovou jednotku Ferrari pohánějící zadní kola, ale o šestiválec 3.0 V6 z dílen Peugeotu a pohonem kol předních. Zvuk jednotky byl mechaniky firmy vyladěn tak, že by žasli i fandové značky z Maranella. Pod zadním sklem je pouze imitace sání a hlav válců. V interiéru nechybí anatomické sedačky.

 

 

Jednoznačnou výhodou repliky je levný servis i cena. Samozřejmě, interiér i palubku lze ještě vylepšit stejně jako další technické vychytávky, ale je to jen o dalších vložených investicích. Stačí sehnat starší „pežoťáckou“ 406 Coupé a můžete se prohánět v replice Ferrari od Motoscootu. Jirka Hyner

 

 ___________________________________________________________________________________

 Zdroj a foto: Motoscoot a redakce