FERRARI 812 Competizione a Competizione A 2021: Limitovaná edice V12 nabídne výkon 830 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2.75 sekundy (VIDEO)..!

06.05.2021 08:41

Včera byla ve světové premiéře představena nová speciální ediční dvojice Ferrari V12 založená na modelu 812 Superfast, o které jsem psal před týdnem. Událost byla živě přenášena na kanálech sociálních médií společnosti Ferrari. Coupé překvapivě doplnila exkluzivní verze Targa. Samotná prezentace proběhla v novém oddělení sportovních aktivit GT, které se nachází nedaleko okruhu ve Fioranu.

Obě novinky z Maranella čerpají z DNA značky a vylepšují vlastnosti uznávaného modelu 812 Superfast na dosud nepoznanou úroveň. Jsou zaměřeny na sběratele a znalce Ferrari. Využívají přitom řadu nekompromisních technických řešení, která zaručují naprostou radost z jízdy.

Dvanáctiválec prošel inovačním procesem a získal mnoho přepracovaných klíčových komponent. Třeba nový mechanismus časování ventilů a výfukový systém. Jsou to jen některá z technických řešení, která umožňují jednotce Ferrari podávat výkon, jež nemá v segmentu V12 obdoby.

Motorizace generuje 830 koní při 9.500 ot./min s točivým momentem 692 Nm. Pro porovnání jednotka z modelu Superfast 2018 produkovala 800 koní při 8.500 otáčkách. Sprint z nuly na stovku zvládá Competizione za 2.75 sekundy. Ferrari udává maximálku s hodnotou 340 km v hodině.

Architektura interiéru odráží odkaz na model 812 Superfast, přičemž si zachovává rozhraní a podstatnou část palubní desky i dveřních panelů. Zavedením motivu "H-gate" ve středovém tunelu však propůjčuje kokpitu sportovnější a modernější vzhled, který připomíná závodního ducha vozu.

Jedním z nejvýraznějších úprav podvozku je nezávislé zavěšení všech kol. To rozšiřuje pocit hbitosti a přesnosti při zatáčení a poskytuje bezkonkurenční odezvu při vstupech řízení. Dalším technickým počinem je snížení celkové hmotnosti vozu ve srovnání s 812 Superfast, díky využití uhlíkových vláken jak v exteriéru tak v kokpitu vozu.

Nejnovější limitované modely představují v premiéře verzi 7.0 proslulého systému dynamiky vozidla Side Slip Control. Dalším z výraznějších aspektů je hloubkový aerodynamický výzkum, který změnil linie vozu. V úzké součinnosti s Ferrari Styling Center má aerodynamika extrémně řešené profily, jež nemají u silničního vozu obdoby.

Všimněte si přepracovaných přívodů vzduchu na bocích, vpředu, ale i zadního difuzoru a konfigurace výfuků nebo patentovaného designu zadního okna. Získalo takzvané generátory vzduchu. Vše v zájmu maximalizace přítlaku. Přikládám včerejší prezentaci Ferrari na videu. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress