Facelift: Jeep Wrangler v novém...

26.12.2010 12:49

Počátky terénního vozu Wrangler sahají až do válečného roku 1942, kdy model fungoval jak Military Jeep. S koncem války po roce 1945 přišla teprve odvozená verze CJ (Civilian Jeep). Následovaly další generace v letech 1986 a 1997. Poslední Wrangler jezdí po silnicích světa od roku 2006 a to dokonce poprvé i ve čtyřdvéřové podobě - Wrangler Unlimited. Rád vzpomínám na testování, nebylo totiž kluka nebo chlapa, který by se za Jeepem v krásném černém laku neotočil. Ona klukovská přitažlivost funguje do dnešních dnů. Těsně před Vánocemi dorazilo do českých showroomů poslední inovativní provedení. Americká automobilka výrazně přepracovala interiér. Pracoviště řidiče je daleko propracovanější i díky nové palubní desce, volantu a použitým hodnotnějším materiálům. V zadní části vozu upoutají větší prosklené plochy a laminátová část střechy může být nově, v laku dle barvy auta. Ve třídveřovém modelu vznikne po sklopení zadních sedadel docela slušný prostor. Na pravé straně je umístěn subbassový reproduktor audiosoustavy. Evropská klientela dá patrně přednost před benzínovým šestiválcem 3.8l / 211k / 325 Nm, dieslu 2.8 CRD / 177k / 410 Nm, se spotřebou 8 - 13l na 100 km. Při testování pětidvéřového modelu Unlimited, mi s tímto motorem ukazoval palubní počítač spotřebu kolem 10l nafty. A ještě přidám hodnotu zrychlení, z nuly na sto to Jeep umí za 12s. Nový Wrangler si přes výrazně modernizovaný interiér, zachoval své kouzlo na silnici a hravost v terénu. 

Foto: redakce