Evoluční FORD FOCUS 2018 je konečně tady (VIDEO)..!

10.04.2018 17:00

Dnešek byl dnem "D" pro zcela nový Focus. Na první pohled působí sportovnějším a hodnotnějším dojmem. Je to i tím, že se A sloupky karoserie posunuly více dozadu. Zvětšil se rozvor náprav o 53 milimetrů a díky tomu se prodloužila přední kapota.

Podobně jako Fiesta, bude také Focus k dispozici v několika verzích. Active (snímky níže) do lehkého terénu se zvýšenou světlou výškou o 30 mm, sportovnější ST-Line (-10 mm) nebo luxusní Vignale. Modely se liší nejen designem, ale i výbavou.

Uvnitř se Ford může pochlubit novým infotainmentem se softwarem Sync3, digitálním kokpitem nebo internetovým připojením Ford Pass pro funkce ovládané přes mobilní aplikaci.

Nová generace Focusu slibuje více prostoru pro cestující, především na délku a šířku. Na zadních sedadlech je například o 50 mm více místa pro kolena a 60 mm pro ramena. Vnitřní výška zavazadelníku vzrostla o 43 milimetrů, délka k opěradlům zadních sedadel narostla o 25 mm. Celkový objem "kufru" činí 1.354 u hatchbacku a 1.653 l u verze kombi.

Evolucí prošly všechny motorizace. Benzinový EcoBoost 1.0-litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách se 100 a 123 koní, patnáctistovka potom dostane 147 a 180 k. Inovativní tříválce umí jako první na světě jeden odpojit jeden při částečném zatížení.

Úplně nová je taky dieselová patnáctistovka EcoBlue s 94 a 118 koní, se shodným točivým momentem 300 Nm. Dieselovým vrcholem je přepracovaný dvoulitr se 147 koňmi.

Se všemi jednotkami, mimo základního motoru může spolupracovat osmistupňová převodovka s měničem momentu, ovládaná netradičním kruhovým voličem (foto výše), podobně jako u vozů Jaguar. Alternativou je přepracovaný manuální šestikvalt.

V oblasti bezpečnostních asistentů se Focus posouvá na úroveň autonomního řízení ADAS 2. Adaptivní tempomat nabídne funkci stop&go pro řízení v kolonách, vůz se umí aktivně udržet v jízdním pruhu. Před překážkou může v nízkých rychlostech i zasáhnout do řízení. Jako první evropský Ford je Focus vybaven head-up displejem. Milovníky internetu potěší vestavěný modem FordPass Connect pro připojení na cestách. Nechybí bezdrátová nabíjecí podložka pro smartphony.

Jak je zvykem, Ford nabídne skvělé jízdní vlastnosti. Tentokráte i díky vyšší torzní tuhosti karoserie o 20 procent a specifickému uložení náprav. Ta zadní je nezávislá s dvojicí příčných ramen. Kombi má zadní nápravu zesílenou. Základní motorizace ovšem dostanou jen vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou.

Další inovací jsou příplatkové adaptivní tlumiče CCD, které upravují tuhost podvozku. Řidič má i další funkce s režimy Eco-Comfort, Comfort, Normal a Sport. Zmínit ještě musím full LEDkové světlomety s denním svícením.

Čtvrtá generace Fordu Focus vyráběná v německém Saarlouis se v Česku ukáže během července se základní cenou 359.990 korun. Podívejte se na video prezentaci. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress