EAGLE E-TYPE Lightweight GT 4.7-litru 2020: Úžasné retro s výkonem 380 koní (VIDEO)..!

25.06.2020 10:41

Nejnovější automobil vzdává hold kultovnímu vozu Jaguar E-Type. Více než 35 let zkušeností s původním modelem bylo zaměřeno na analýzu všech komponentů, které neidentifikovaly žádné kompromisní konstrukční řešení. Vše je zde provedeno a vyrobeno s maximální precizností.

Stejně jako sesterský Eagle Speedster je lehké GT poháněno 4.7-litrovou jednotkou, což je vylepšený motor 4.2-litru používaný v typech Jaguar C, D a E z 50. a 60. let. Jde o jednotku, jež tehdy vyhrála v Le Mans překvapivých pět závodů. Nyní je však vybavena hliníkovým blokem, karburátory Weber, zakázkovým klikovým hřídelem, většími písty a novou hlavou válců s většími ventily a vačkovým hřídelem s vyšším zdvihem.

Motor disponuje nově výkonem 380 koní s 508 Nm točivého momentu. Na zadní kola přenáší všechnu energii pětistupňová manuální převodovka. Společnost Eagle zde také vyměnila originální hnací součásti dílů z lité oceli za hořčíkové. Jde o inovativní pouzdro převodovky a diferenciálu, skříň řízení i nosiče zadních nábojů.

Eagle využívá rovněž odlehčená 16-palcová kola s centrální maticí vyrobená z hořčíkové slitiny a obouvá závodní pneumatiky Dunlop. Díky rozsáhlému využití hliníku, hořčíku, Inconelu a titanu má Eagle Lightweight GT hmotnost pouhých 1.017 kg, což dává vozu poměr výkonu k hmotnosti 374 koní na tunu. Eagle zvládá zrychlení z nuly na stovku za méně než pět sekund. Výrobce uvádí maximální rychlost s hodnotou 274 km v hodině.

Eagle také vylepšil pedálovou skříňku původního vozu a posunul zadní přepážku dvoumístného automobilu tak, aby vytvořil další prostor pro nohy, což je běžná stížnost na kabinu původního automobilu Jaguar. Inženýři firmy dokonce zapracovali na zvětšení prostoru pro prsty kolem seřizovače sedadel, aby posádce ulehčili život.

Lightweight GT nebyl navržen jako závodní speciál, ale spíše jako pohodlný "křižník" na dlouhé vzdálenosti. Kupující tak mohou ocenit klimatizaci, poctivě čalouněná sedadla a interiér v kůži i komfortní podvozek se systém Ohlins.

Dodám, že vůz vznikal ručně v dílnách Eagle, jež se nacházejí ve východním Sussexu s dobrým silničním spojením do Londýna. Od výběru originálního typu Jaguar E-Type až po jeho rekonstrukci, testování a finální přihlášení to ovšem znamená více než 8 tisíc hodin práce. V případě nejnovějšího provedení vzniknou ročně jen dva kusy.

Co dodat? Model Eagle E-Type Lightweight GT je nádherným uměleckým dílem, které se dnes běžně nevidí. Přikládám video. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Eagle, Newspress a Auto Express