E-BULLI CONCEPT 2020: Ikonický Volkswagen Bus s moderní technikou (VIDEO)..!

25.03.2020 11:10

Nejnovější koncept vychází z renovovaného modelu Samba Bus T1, jenž byl vyroben v Hannoveru roce 1966 a před svou přeměnou strávil půl století na silnicích v Kalifornii.

Vše začalo zdánlivě odvážnou myšlenkou vytvořit z historického "Bulli" automobil nové éry s nulovými emisemi. Inženýři a designéři společnosti VWCV se dali do práce a vytvořili s odborníky na pohonné systémy Volkswagen Group Components a společností eClassics, jež se specializuje na konverzi aut opravdu nádherné dílo.

Citlivě byl modernizován také kokpit. Rychloměr je založen na původním originálu, zatímco dvoumístný displej integrovaný do něj vytváří spojení s moderní dobou. Digitální zobrazení na analogovém rychloměru poskytuje řidiči řadu informací, včetně jízdního dojezdu. LEDky tady indikují, zda je parkovací brzda zapnutá nebo je zapojen nabíjecí konektor.

Další informace řidič najde v tabletu integrovaném do střešní konzole. Prostřednictvím aplikace Volkswagen "We Connect" je může čerpat online pomocí aplikace pro chytré telefony nebo prostřednictvím PC. Ať už je to zbývající doba nabíjení, ujeté kilometry, čas jízdy, spotřeba energie či rekuperace.

Zvukový systém pochází z autenticky vypadajícího retro rádia, které je vybaveno inovativními technologiemi, tedy digitálním příjmem DAB, Bluetooth nebo USB. Audio využívá rovněž aktivní subwoofer. Doplním, že palubní elektronika je napájena díky převodníku 12 volty.

Původní vzduchem chlazený čtyřválec typu boxer s výkonem 43 koní nahradil elektromotor disponující 82 koňmi a točivým momentem 212 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h. Energii na zadní kola posílá automatická převodovka. V poloze B může řidič měnit stupeň rekuperace při brzdění.

Vzadu uložená jednotka a 45kWh lithium-iontová baterie mají stačit k více než 200 kilometrům dojezdu na jedno nabití. Rychlonabíječka ji zvládne dobít na 80 procent přibližně za 40 minut. Renovovaný Bulli tak využívá nejnovější komponenty elektrického pohonu.

Auto má pro větší pohodlí a bezpečnost zcela nový podvozek. Disponuje víceprvkovou přední a zadní nápravou se stavitelnými tlumiči. Přepracovaný je také systém řízení s pastorkem. Čtyři vnitřně odvětrávané kotouče brzdičů přispívají k lepší ovladatelnosti, jízda v e-Bulli je teď úplně jiná.

Elektrický retro Bus T1 měl být původně jedním z exponátů akce Techno Classica 2020 v německém Essenu, ale člověk mínil a koronavirus to změnil. Volkswagen proto přišel v těchto dnech s digitální prezentací. Dávám palec nahoru, až na tu cenu od 64.900 eur (přibližně 1.76 milionu korun). Podívejte se na výrobu e-Bulli na videu. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspressusa