dTest: Drahé zákaznické „osmičkové“ linky porušují zákon..!

20.09.2016 15:48

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. I když novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnohé firmy ho nedodržují.

Řada společností zákaz bohužel ignoruje. Jedná se například o České dráhy, pojišťovnu Kooperativa nebo Českou podnikatelskou pojišťovnu. „Pokud tyto společnosti nezmění svůj přístup, podáme podnět České obchodní inspekci k zahájení správního řízení. Uvažujeme také o podání žaloby na zdržení se protiprávní činnosti vůči spotřebitelům k příslušnému soudu,“ uvádí zástupce dTestu Zelený.

Již před rokem oslovil dTest více než 50 společností s výzvou, aby přestaly drahé osmičkové linky využívat. Některé společnosti vyšly spotřebitelům vstříc, například Internet Mall, LEO Express, General Logistics Systems Czech Republic či Moneta Money Bank. Jiné se sice drahých barevných linek vzdát nehodlaly, alespoň vyšly zákazníkům vstříc tím, že zřídily ještě běžnou pevnou či mobilní linku. Více informací o problematice osmičkových linek se dozvíte na této stránce.