A DACIA SANDERO a SANDERO STEPWAY 2021: Tři motorizace včetně LPG, zvýšený komfort, nové technologie a oficiální český ceník..!
Konečně je tady okamžik, kdy české zastoupení Dacia zveřejnilo ceny další evoluční generace v Evropě úspěšného hatchbacku. Obě varianty nabídnou vedle zvýšeného komfortu více místa v kabině, inovativní infotaintment, sadu pokročilých asistenčních systémů pro řidiče, nové převodovky i prvky výbavy.
Díky nové platformě CMF nabízejí modely Sandero také vylepšenou aktivní a pasivní bezpečnost. Nejprve se však podíváme na motory.
Základ tvoří atmosférický tříválec SCe 65 koní o objemu 1.0 litru spárovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici bude pouze v Sanderu. Silnější přeplňovaný tříválcový agregát TCe 90 koní o objemu 1.0 litru je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem CVT.
Nejsilnější motorizaci tvoří tříválec TCe 100 Bi-Fuel, tedy LPG s točivým momentem 170 Nm. Litrová "stokoňovka" spolupracuje nově se šestistupňovým manuálem. Nádrž na benzin s kapacitou 50 litrů doplňuje druhá na LPG, jež pojme 40 litrů. Celkový dojezd činí potom až 1.300 kilometrů. Diesel z nabídky zatím vypadl. Zmiňované jednotky splňují emisní normy Euro6D-Full, jež vstoupily v platnost 1. ledna 2021.
Palubní desku doplnil osmipalcový displej infotaintmentu. Druhý 3.5palcový TFT najdeme v kapličce mezi přístroji, kde je rovněž zobrazení nastavení rádia. Nechybí zde ani bluetooth a USB.
Systém lze spárovat s chytrým telefonem pomocí rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Volitelně je k dispozici satelitní navigace. Ovšem zmizela klasická ruční brzda, kterou nahrazuje ta elektronická.
Platforma CMF přináší možnost použití asistenčních technologií. Především jde o nouzové brzdění a sledování mrtvého úhlu. K zadním parkovacím senzorům přibyly ty přední, couvací kamera i asistent rozjezdu do kopce. Poprvé dostane Sandero také šestici airbagů s dvojicí těch hlavových.
Sandero je delší i širší a prodloužený rozvor činí 2.604 milimetrů. Je to znát především na zadních sedadlech ve výši kolen. Zavazadelník disponuje kapacitou 328 litrů. Z toho 18 litrů je pod dvojitou podlahou. Světlá výška vozu činí 174 mm.
V rámci příplatkové výbavy můžeme získat pro motor 1.0 TCe automat CVT. Pochází ze sourozeneckého Renaultu Clio. Nabízena bude možnost otevřít zavazadlový prostor na dálku klíčem nebo handsfree kartou. A pořídit si můžeme střešní okno s elektrickým ovládáním.
Nové Sandero a Sandero Stepway si přitom zachovalo atraktivní ceny. Prodej nejnovější generace má začít od února s dodávkami zákazníkům během jara 2021. Jirka Hyner
Nová generace Dacia Sandero 2021 |
|||
---|---|---|---|
Motorizace |
SCe 65 |
TCe 90 |
TCe 100 LPG |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
999 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
Největší výkon [kW/min-1] |
49/6300 |
67/4600-5000(4500-5000) |
74/4600-5000 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
95/3600 |
160(142)/2100-3750(1750-4500) |
170/2000-3500 |
Převodovka |
5M |
6M(CVT) |
6M |
Maximální rychlost [km/h] |
158 |
178(169) |
183 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
16,7 |
11,7(13,4) |
11,6 |
Provozní hmotnost [kg] |
1090-1111 |
1127-1147 |
1182-1205 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,2-5,5 |
5,1-5,5(5,7-6,0) |
5,3-5,6;6,9-7,3* |
Cena Access [Kč] |
239.900 |
- |
- |
Cena Essential [Kč] |
- |
274.900 |
289.900 |
Cena Comfort [Kč] |
279.900 |
299.900 |
314.900 |
*LPG |
Nová generace Dacia Sandero Stepway 2021 |
||
---|---|---|
Motorizace |
TCe 90 |
TCe 100 LPG |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
Největší výkon [kW/min-1] |
67/4600-5000(4500-5000) |
74/4600-5000 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
160(142)/2100-3750(1750-4500) |
170/2000-3500 |
Převodovka |
6M(CVT) |
6M |
Maximální rychlost [km/h] |
172(163) |
177 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
12(14,2) |
11,9 |
Provozní hmotnost [kg] |
1152-1211 |
1209-1251 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,6-5,8(6,2-6,4) |
5,8-6,0;7,4-7,7* |
Cena Essential [Kč] |
304.900 |
319.900 |
Cena Comfort [Kč] |
334.900 |
349.900 |
*LPG |
Zdroj a foto: Newspress a Dacia