Citroën C4 PureTech 130 koní 2021: Elegantní, inovativní a mimořádně pohodlný hatchback..!

07.07.2021 07:50

Do prodeje se dostala dlouho avizovaná novinka francouzské automobilky. Už před samotným uvedením zaujala novináře natolik, že se probojovala do finálové sedmičky letošní ankety Evropské auto roku (COTY).

Inovativní model Citroën C4 se dostal na přelomu května a června k našim prodejcům. O to větší radost mám z možnosti testovat benzinovou specifikaci s oceňovanou motorizací PureTech o výkonu 130 koní s točivým momentem 230 Nm v kombinaci s manuálním šestikvaltem.

Prvním pozitivním momentem je stylový design s linií coupé, velká 18palcová kola již u prostřední výbavy Feel Pack i malinko vyšší světlá výška vozu, do kterého se tak dobře nastupuje.

Po otevření dveří a usednutí za volant musím konstatovat, že už samotný zvuk uzavření napověděl. Tady se hold dostavil značný technologický pokrok. Nastavil jsem si sedačku i loketní posuvnou loketku směrem vpřed a položil si ruce na volant. Chtěl by ještě malinko níže. Teď je vše ok a vyrážím na první kilometry do Beskyd.

Přejezd přes hrboly a několik kanálů dává najevo vytříbené pohodlí, kterému pomáhají tlumiče s hydraulickými dorazy. Do karoserie se nepřenášejí žádné rázy ani vibrace. Já říkám, že jedu "jako po mechu." Takové pohodlí vám dopřejí jen vozy střední a vyšší třídy, ovšem za dvojnásobek nebo spíše trojnásobek ceny nejnovějšího Citroënu C4. Kufr níže má dvojité dno a objem 380 litrů.

V nižší výbavě Feel s jednotkou 1.2 PureTech 110 koní vychází auto na na 420 tisíc korun. Za silnější testovaný motor 130 k potom zaplatíte necelých 445 tisíc korun. Nejlevnější dieslový čtyřválec 1.5 BlueHDi 110 koní vychází na 464.000,- Kč.

Vrátím se však zpět k testovanému vozu. Manuální 6st. převodovka pracuje precizně a někdejší pocitově "gumový" chod úplně zmizel. Podvozek drží dobře stopu, ale není určen na závodění. Řízení je malinko odtažité, ovšem přínos nebývale komfortní jízdy za to rozhodně stojí. Elektrický posilovač je tu znát jako u většiny současných automobilů. Okolí vozu snímají při couvání kamery.

Neduhem, na který jsem si rychle zvykl je výhled vnitřním zrcátkem vzad. Brání mu totiž "C" sloupky. Na druhou stranu jsou tu vnější zrcátka a ještě s upozorněním na auto v mrtvém úhlu. Zmínit musím i head-up displey v zorném poli. Důležité údaje i rychlost přenáší "jen" na plexisklo, ovšem mi to dostatečně stačilo.

A jsme u spotřeby. Za pět dnů mi palubní počítač ukazuje při svižné jízdě 7.8 l Naturalu na sto kilometrů, je to hodně nebo málo? V každém případě jde o ještě pořádně nezajetý motor a "předváděčku," která jezdí krátké trasy "kolem komína." To se dají těžko lámat rekordy nízké spotřeby. A vlastně ani jsem to nechtěl. Více mě zajímala akcelerace. Z nuly na stovku to nejnovější "C4" umí za 8.9 sekundy!

Ještě něco bych rád zmínil. Chvíli mi trvalo než jsem nastavil systém auta včetně naladění digitálního rádia DAB. Ne vše tady má logiku. Ovšem odezva na dotek je parádní. Musím říct o držácích na tablet před spolujezdcem, případně si tady můžete upevnit mobil. Líbily se mi dva výfuky, které jsou patrně součástí vyšší výbavy. Odpověď na mou otázku, kdy jsou dvě chromované koncovky ve specifikaci mi neřekli ani prodejci. V každém případě 110 koňová verze je ve výbavě Feel nemá.

Co říci závěrem? Bylo to moc příjemné a pohodlné svezení, které vám dnes v tomto segmentu nižší střední třídy nikdo nenabídne. Když přičtu přátelskou cenu vozu a pětiletou značkovou záruku nebo 60 tisíc najetých kilometrů, je nový Citroën C4 velmi dobrým tipem. Jen je třeba mít na paměti, že motor s turbem se musí nechat půl minutky zahřát a po dojezdu zase malinko zchladit.

Auto na snímcích s velkou porcí doplňků včetně vyhřívaného volantu i předního skla má hodnotu 557.200 korun. Ještě letos se má ukázat vedle konvenčních motorizací také čistě elektrická varianta. Jirka Hyner

 Foto: redakce