Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110: Novinkové SUV potěší prostorem, variabilitou i cenou..!

19.12.2018 08:52

Během víkendu a uplynulého týdne jsem vyzkoušel nové esúvéčko francouzské značky. Už po usednutí za volant Aircrossu mě čekala prostorná kabina a příjemný interiér.

V kapličce s přístroji včetně otáčkoměru se zobrazují také údaje palubního počítače. Tvar volantu v kůži mi padl do rukou a potěšila výškově stavitelná kotva bezpečnostních pásů, na které dnes mnohé značky nemyslí.

Uvnitř je více místa, než jsem si původně myslel. Pátral jsem, proč tomu tak je. Citroën C3 Aircross má totiž nejdelší rozvor (2.604 mm) mezi svými konkurenty a poráží Peugeot 2008, Mazdu CX3 i Hyundai Kona. Dokonce i sesterský hatchback C4 Cactus o 9 milimetrů.

Naprosto dokonalá je variabilita vnitřního prostoru. Vzadu je praktická loketní opěrka, jež slouží jako držák nápojů a v zimě nemusíte s lyžema na střechu. Protáhnete je v obalu dovnitř uvolněným otvorem.

Samotný kufr má dvojité dno a nabídne 410 l. Třeba po sklopení zadních sedadel je za těmi předními místa jako hrom, celkem 1.289 litrů!

Testovačka na snímcích je ve výbavě Feel, ale chyběla mi tady středová loketka. Chvíli mi trvalo zvyknout si na mírně dopředu nakloněnou řadičku manuálního šestikvaltu. Jinak má velmi lehký chod.

"A" sloupek mi místy bránil ve výhledu, ale zmiňované neduhy maže výborný motor, pohohodlí za volantem, vymazlená kabina i řada vychytávek včetně háčku v kufru na pověšení nákupní tašky.

Po sesterském Cactusu musím znovu i tady konstatovat ochotně za plynem jdoucích turbem dopovaných 110 koní dvanáctistovky PureTech. Motor roku dokáže hezky zabrat při rozjezdu. Točivý moment 205 Nm je znát.

Podvozek až s nečekanou grácií filtruje nerovnosti našich silnic. V zatáčkách je cítit vyšší těžiště Aircrossu, ale to už patří obecně k této kategorii automobilů. Citlivost řízení mi vyhovovala.

Asi se ptáte na spotřebu? Ve smíšeném provozu, jenž zahrnoval i jízdu po dálnici mi palubní počítač Citroënu C3 Aircross ukázal ve finále 5.8 litru Naturalu.

Líbí se mi kvalitní zpracování a rozumná cena. S finančním bonusem jde v případě testovaného Citroënu o necelých 380 tisíc korun. Zajímavá je možnost individualizovat si barevně svůj vůz. Tohle SUV mě opravdu bavilo. Nevyzkoušíš, nevíš. Jirka Hyner

 Foto: redakce