Citroën C3 1.2 PureTech 110 koní: Jak si vedl konkurent Fabie v testu..?

16.04.2019 08:20

Minulý týden jsem dostal možnost vyzkoušet přímého kunkurenta škodovácké Fabie. Prvním příjemným překvapením je u modelu C3 dostatek místa v kabině, ale také velký dotykový displej i řada bezpečnostních asistentů. Například Coffie Break Alert, jenž mě upozornil po dvou hodinách nepřetržité jízdy na krátkou pauzu.

Po téměř pěti dnech musím konstatovat, že podvozek dokáže dokonale vyžehlit veškeré nerovnosti na silnici. Kabina je velmi dobře odhlučněná a meteriály působí příjemným dojmem. Samotná stabilita vozu s pneumatikami o rozměru 205/55 R16 je pro mě nejen v zatáčkách až překvapivá.

Cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa a zavazadelník pojme 300 litrů. Konkurenti tak mohou jen tiše závidět.

Právě mám před sebou technickou specifikaci modelu. Ten důvod prostornosti a stability na silnici je více, než jasný.

Nejnovější malý Francouz Citroën C3 má rozvor náprav 2.540 milimetrů, tady škodovku přesvědčivě poráží. Fabia disponuje jen 1.470 mm. U takto malého auta je prostě znát každý centimetr.

Motor 1.2 litru PureTech dokazuje proč je "Světovou jednotkou roku" do 1.200 ccm. Turbem dopovaná motorizace disponuje 205 Nm točivého momentu. S autem umí pěkně zacvičit.

Na semaforu jsem si připadal jako Hamilton v monopostu Mercedes F1. Výrobce uvádí zrychlení z nuly na stovku za 9.4 sekundy.

Čtyřmetrové auto jsem dostal s najetými čtyřmi kilometry a v úvodu testu se spotřeba pohybovala kolem 6.5 litrů. Po pěti dnech mi palubní počítač ukazoval pěkných 5.9 l Naturalu na sto kilometrů.

V městském provozu uvádí výrobce 5.8 l. Po "zajetí motoru" je to podle mne údaj reálný s tím, že asi nebude problém se dostat k pěti litrům.

Citroën C3 je autem, které doporučuji těm, kteří se chtějí odlišit od "automobilové šedi" a využít pestrou nabídku barevných kombinací nejen karoserie, ale také interiéru.

Šikovnou vychytávkou je příplatková ConnectedCAM, tedy palubní kamera snímající provoz před vozem. Zabírá úhel 120 stupňů, má rozlišení full HD, paměť na 16 GB záznamu a umožňuje rovnou i sdílení materiálu, jenž se během jízdy natočí.

Testovaný model je v nejvyšší výbavě 1.2 PureTech 110 k Shine s manuálním šestikvaltem za 355 tisíc korun. Stejný vůz s motorem o výkonu 82 koní vychází na necelých 315.000,- Kč. Nejslabší variantě 68 koní se raději vyhněte.

V těchto dnech můžete využít paket Celebration k nižší specifikaci Feel s další atraktivní výbavou jen za 5 tisíc korun. Zahrnuje i vyhřívaná přední sedadla. Poté vychází model 1.2 82 koní Feel na 285 tisíc. Zajisté potěší také 5 letá záruka nebo 80 tisíc najetých kilometrů. Jirka Hyner

 Foto: redakce