Číňané mají lépe vybavené vozy ŠKODA...
Škodovka, která se vyrábí v ČR je odlišná od té, jenž se vyrábí v Číně. Budete se možná divit, ale zatím, co my si musíme za značková rádia či LED technologii ve světlech připlácet, čínská auta je mají v základní verzi. Suberb z Číny podle iHNed.cz, umí sám zaparkovat. Model, jenž vyjede z tamní továrny, umí točit volantem, vyměří si parkovací prostor a zajede na něj. Pro nás Evropany je to sen, pro Číňany současná realita. Potvrzuje se tak vize, že Asie se stává pro většinu značek zajimavějším trhem než Evropa. Na autosalonu v čínské Šanghaji se ukázuje, že Čína má i řadu dalších "taháků". LED diody v reflektorech jsou tam samozřejmostí také u Octavie, anténa nikde nepřekáží a je součástí zadního skla. Značkové rádio, za které si připlácíme, je součástí standardního provedení. "Je možné, že některé tyto věci, jako jsou například LED světla, budeme z Číny dovážet," dodal ředitel mladoboleslavské Škody Auto - Winfried Vahland. Podle něho bude autodílů vyrobených v Číně v autech přibývat, protože jsou levnější. Kromě lepší výbavy mají čínská auta i další výhody. Číňané mají auta v prodloužených verzích, tedy větší než je běžně známe v Evropě.
Například Škoda Yeti, která se v Číně začne vyrábět v roce 2013, bude prodloužena o 60 mm. Větší se tam dělají také limuzíny, i když průměrný Číňan je menší než Evropan. Rozdíl ve výbavách se netýká jen Škodovek, ale i původních čínských aut. Ty patří sice do druhé kategorie, ale podle iHNed.cz se snaží kvalitnějším vozům konkurovat právě nadstandardním vybavením. Třeba navigace, jenž v Evropě stojí i desetitisíce, je v čínských autech samozřejmostí mnohdy již v základním provedení.
Foto: redakce