CHEVROLET CRUZE 1.4T/140k Station Wagon: Atraktivní podzimní novinka...
Vedle řady novinek se na podzimním autosalonu v Paříži představil rovněž nový Chevrolet Cruze SW, tedy kombi. Auto nižší střední třídy přináší do své kategorie špičkovou kvalitu, nové technologie i bezpečí posádky.
Cruze s nejnovější benzínovou přeplňovanou 1.4T jsem dostal na víkendové testování, proto se s Vámi rád podělím o mé první dojmy z designově velmi vydařeného vozu. Po usednutí za volant potěší přehledná a precizně zpracovaná palubka s intuitivním ovládáním. Díky hodnotným materiálům si člověk připadá jako v autě o třídu výše. Nutno říci, že volant mi padl skvěle do rukou. Ještě více jsem obdivoval systém MyLink (je k dispozici ve výbavě LTZ) s dotekovou 7 palcovou obrazovkou s menu a ovládáním v češtině.
Přes Bluetooth si jednoduše připojíte svůj mobil a přehrávat můžete nejen muziku a obrázky, ale systém načte i Váš tel.seznam kontaktů. Nechybí zde ani zadní parkovací kamera. Vybrat si můžete případně výbavu LT+, jenž nabízí klasické audio s MP3 a CD.
Station Wagon – kombi, má prostorný zavazadelník s objemem 500 litrů. Jako první model řady Cruze, tedy vedle sedanu a hatchbacku dostal novou motorizaci 1.4T. Benzínové Turbo s výkonem 140 koní je velmi živé a jde ochotně po plynu. O maximální úsporu paliva se stará jizdní Ecorežim a systém start/stop. Jako standard však slouží osvědčená 1.6 s výkonem 124 koní, případně silnější 1.8/141 koní. Ty budou svým výkonem běžnému motoristovi rozhodně stačit. K úspornější jízdě pomáhá rovněž indikátor rychlostních stupňů. Ukazuje vhodný čas pro zařazení rychlosti. Po najetých přibližně 300 kilometrech mi palubní počítač ukazoval 6.8 l/100km, což je při ještě syrovém a nezajetém motoru údaj velmi příjemný. A to jsem jezdil převážně ve městě a jeho okolí. S Chevroletem jsem na konec zavítal k nádherně udržovanému zámku v Karviné.
Podívejme se na základní výbavu LS, ve které nechybí vedle stabilizačního a trakčního systému 6 airbagů včetně okenních, palubní počítač i střešní lyžiny. Auto je postaveno na 16 palcových kolech. Výbava LS+ přidává Audio s MP3 s ovládáním na volantu, Bluetooth, USB, klimatizaci a elektricky vyhřívaná a ovládaná vnější zrcátka. A to vše za cenu 322 tisíc 900 korun, což je v porovnání s Octávií nebo Focusem kombi opravdu atraktivní cena.
Příznivce úsporných dieslů potěší jednotky 1.7 nebo silnější dvoulitr s průměrnou spotřebou 4.5 a 5.2l/100km. Plně vybavený Chevrolet Cruze SW s interiérem v kůži, systémem MyLink a dotekovým displeyem, tempomatem, parkovací kamerou, dešťovým senzorem, 17 palcovými elektrony a motorem 1.4 Turbo můžete získat v hotovosti u partnera testu za 409.900 korun. Přičíst musím prostorný interér, podvozek naladědý na hranici komfortní a sportovní jízdy, obrovský zavazadelník i výhodnou pětiletou záruku nebo 120 tisíc najetých kilometrů. Nejlevnější provedení LTZ s motorem 1.8/141 koní a MyLink vychází na 370 tisíc korun. Jirka Hyner
___________________________________________________________________________________
Foto: redakce