Česká ofenzíva jménem "HYUNDAI"...
Korejská automobilka Hyundai odtajnila své plány pro příští roky a vyplývá z nich, že Nošovice vystřídají na české mapě Mladou Boleslav jako město, kde se vyrobí nejvíce aut. Už od příštího roku bude firmu opouštět ročně 300 tisíc nových vozů. Během dalších let chce podle aktuálně.cz Hyundai navýšit kapacitu o další statisíce aut. Právě továrna v Nošovicích má hrát hlavní roli v tom, aby se prodej korejské značky oproti současnému stavu zvedl o 40 procent. Už loni Hyundai v Evropě prodal téměř 360 tisíc aut, přičemž z Nošovic pocházelo 200 tisíc. Letos se kapacita navýší díky zavedení třetí směny na 300 tisíc kusů a i díky tomu chce Hyundai Europe prodávat v roce 2013 půl milionu aut s logem Hyundai na masce chladiče.
Automobilka je jedním z mála vítězů celosvětové finanční recese. Jeho výroba i prodeje neustále stoupaly tak, že mu nyní začínají docházet výrobní kapacity. Jednou z mála možností, jak rychle navýšit výrobu, je postavit druhý závod v průmyslové zóně Nošovic. Veřejně o těchto možnostech minulý týden informoval šéf německého Hyundaie Werner Frey. "Pokud poptávka nadále poroste, pak je možné další zvýšení výrobní kapacity ještě před rokem 2015. Máme tam (myšleno v Nošovicích) dostatek prostoru a druhou továrnu lze postavit velmi rychle," řekl. Továrna by mohla vyrábět již v roce 2014. "Zatím o těchto plánech nic oficiálně nevíme. Nemůžeme je proto ani komentovat," řekl aktuálně.cz mluvčí nošovické továrny Hyundai Petr Vaněk. Potvrdil, že místo pro vybudování druhého závodu opravdu k dispozici je. Firmy dodávající pro automobilky Hyundai a Kia, které tam již působí, oznámily v posledních několika týdnech výrazné navýšení výroby, případně se tam stěhují i zcela noví dodavatelé pro automobilový průmysl.
Pokud by se další továrna v Nošovicích postavila, byl by zde největší závod na výrobu automobilů na území Česka. I když Škoda v Mladé Boleslavi v současné době rozšiřuje halu na výrobu modelu Octavia tak, aby jich zde mohla vyrábět o padesát procent více než nyní a i když se chystá také rozšíření továrny v Kvasinách. Kapacity 600 tisíc vozů ani jeden ze škodováckých závodů v tak krátké době nemůže pravděpodobně dosáhnout. Otázkou je, co by Hyundai chtěl v Nošovicích dále vyrábět. Českou premiéru si na brněnském Autosalonu odbyla vedle modelu i40 rovněž nová ELANTRA.
Nejvyšší představitel společnosti Hyundai Motor Europe Allan Rushforth se nechal slyšet, že v Evropě se chce v příštích letech značka poměřovat především s Oplem a Toyotou. Potřebují tedy proti úspěšným modelům těchto značek nasadit nová evropsky laděná a v Evropě vyráběná auta. Připadá proto v úvahu zejména i40, tedy vůz střední třídy ucházející se o klienty, kteří kupují vozy jako Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia nebo Toyota Avensis. Model i40 byl navržen v evropském vývojovém centru a výroba ix35 je již přenesena ze Slovenska. Současná továrna v Nošovicích vyráběla doposud pouze čtyři typy - i30 ve verzi hatchback, dále s karosérií kombi, malé MPV ix20 a odvozený sesterský model Kia Venga. Všechna auta se zde montují na jediné výrobní lince. Venga se ovšem přestěhovala na Slovensko, odkud na oplátku zamířilo na Moravu SUV ix 35, o něž je velký zájem. Jeho výroba bude spuštěna během několika dnů. Na Autosalonu v Brně bylo ix35 zvoleno ženskou V.I.P. porotou Lady Car roku 2011.
Foto: redakce