BUGGYRA RACING se chystá v čele s Tomášem Engem a vozem Mercedes AMG GT3 vypracovat do Le Mans..!

23.03.2020 08:54

Aliance Buggyra Racing a Zero Mileage Lubricants přínáší další ovoce v podobě nové kampaně zaměřené na okruhovou kategorii GT3. Nová odnož Buggyry si dala jasný cíl. Během tří let se vypracovat z čínského šampionátu vozů GT na start 24 hodinovky v Le Mans. Do kopitu speciálu Mercedes AMG GT3 střídavě usednou Tomáš Enge, David Vršecký a mladičká Aliyyah Koloc.

"Tomáš Enge bude po tři roky jezdeckým lídrem a naším pilotem číslo jedna v tomto šampionátu. Davida (Vršeckého) jsme motivovali, aby se vrátil z důchodu k plnohodnotnému závodění," říká Martin Koloc.

"Neznám nikoho, kdo by toho ve velkých a dobrých autech dokázal tolik, co Tomáš. Navíc nevnímá závodění jen z pozice pilota, který si přinesl helmu, odjezdí to a jede zase domů. V gétéčkách nemá Buggyra žádné zkušenosti a právě ty on s sebou přináší. Obdivuju to, jak profesionálně ke své práci přistupuje," pokračoval mentor Buggyra Racing.

Enge má před sebou velký úkol, kampaň okruhových vozů GT3 bude totiž nezávislá na truck racingových aktivitách Buggyry. Je tak potřeba postavit celý tým v podstatě od základů.

"Jsem si jistý, že díky Tomášovi velmi rychle doběhneme konkurenci a budeme schopni v novém prostředí bojovat o přední umístění v jakémkoliv šampionátu," podotýká Koloc.

Jediný Čech, který kdy závodil ve Formuli 1 se ani ve svých 43 letech výzvy nebojí. "Zúčastnit se takového projektu, kdy se staví nový tým, je pro mě velkou výzvou. Závodění v Asii mi není cizí, jezdil jsem tam s formulí A1 GP, mám zkušenosti s gétéčky i z Thajska. Závodili jsme také v Malajsii, Indonésii nebo Japonsku. Asijské prostředí znám díky tomu docela dobře. Přemýšlel jsem nad nabídkou delší dobu. V závodního prostředí sem měl za rok i 25 závodních víkendů," říká Enge.

Nová příležitost a předávat své bohaté zkušenosti dál nakonec zvítězila. Druhým pilotem bude David Vršecký. Ten závodění sice kvůli zdravotním problémů pověsil v roce 2018 na hřebík, ovšem jak sám říká, tohle byla šance, která se prostě neodmítá.

"S touhle nabídkou se moje bolavá záda rychle uzdravila," prohodil s úsměvem dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů a nyní šéfkonstruktér Buggyry.

"Tomáš zná gétéčka mnohem líp. Já se zatím svezl jen loni v Brně tři kola Lamborghini. Jsem nadšený, že s ním mohu být v jednom týmu. Díky Tomášovi se budu rychleji s autem učit a budu mít od koho opisovat," říká Vršecký (na snímku vlevo).

Buggyra Zero Mileage Racing nebude jen o sbírání drahých kovů pro dvojici Enge Vršecký. Výrazně zde bude zapojena i Buggyra Academy, která vychovává nové piloty, mechaniky a další lidi potřebné pro závodění.

"S koučováním jezdců i organizací týmu mám velké zkušenosti ze svého předchozího angažmá v německém týmu Reiter Engineering, takže se těším i na práci v rámci Buggyra Academy," dodává Enge.

V rámci akademie tak usedne za volant po boku Engeho a Vršeckého brzy i 16letá Aliyyah Koloc. "Aliyyah pojede v Číně exhibiční sérii GT a měla by absolvovat celý testovací program. Máme tu rovněž talentovaného Francouze Tea Calveta. Ten by mohl tým příští rok doplnit, pokud bychom se rozhodli nasadit dva vozy," vysvětluje Koloc.

Start "Čínského šampionátu" je kvůli aktuální epidemii koronaviru zatím nejistý, Martin Koloc však zachovává chladnou hlavu. „Pořadatelé počítají s tím, že se začne v červnu v Šanghaji. Teď je ale otázka, jestli se situace uklidní v Evropě. Věřím tomu, že Čína bude mít po problému," zamýšli se. V případě zrušení dojde na testovací program a virtuální sérii na simulátorech. Důvěra všech je i tak velká. „Máme auto, které patří ve startovním poli mezi ty nejlepší a věří, že se výsledky pak dostaví,“ těší se Vršecký. Přeji hodně závodního štěstí. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Buggyra Racing