Nové BMW X3 xDrive 20d a první pocity...

25.11.2010 08:52

Očekávaná novinka autosalonu v Paříži se po evropské premiéře 20. listopadu, začíná v těchto dnech prodávat. Bavorácká X3 je vlastně na trhu sedm let. Prošla dvěma inovacemi. Faceliftem v roce 2006 a úpravami o dva roky později. Tehdy byly vylepšeny motory, především směrem k vyšším sportovním výkonům. Momentálně je ceník postaven na dvou motorizacích. Šestiválcové benzínové jednotce 35i 258 k / 310 Nm a čtyřválcovém dieslu 20d 184 k / 380 Nm. První si řekne v půměru o 8.8 l paliva, druhá o 5.6 l. Pod kapotou se později objeví i 35i / 306 k / 400 Nm a 30d / 258 k / 560 Nm. Auto, jenž mám k testování je vybaveno příplatkovým bezklíčovým přístupem. Tedy po usednutí za volant stačí mít klíč v kapse. Startování probíhá tlačítkem na palubce. Naopak při zamykání vozu se dotknete malých plošek na vrchní části kliky dveří a krátké bliknutí blinkrů vám úkon potvrdí. Čtyřválcový diesel 2.0 l je velmi dobře odhlučněn a v kabině slyšíte zřetelně i slabě zapnuté audio. Efektně vypadá ručka osmistupňového automatu Steptronic. Řazení je maximálně plynulé a BMW v tom opravdu vyniká. Před časem mi říkala "Pane" 318i v automatu, zajímalo mě tedy opravdu, jak se chová nový Steptronic. Základ má ovšem šestistupňový manuál. A teď už koukám na menu, přes které se dostanu až k navigaci. Umí dokonce polsky, čeština se prý objeví již brzy. Materiály v interiéru jsou špičkové a na omak velmi příjemné, prostě hodny prémiové značky. Při couvání si můžete zapnout zadní kameru, tlačítkem umístěným vedle šaltrpáky. Zobrazení na monitoru jsem vám vyfotil. Displey a vůbec všechny budíky jsou velmi dobře čitelné. Při krátkém svezení si mi líbil jistý podvozek se systémem Servotronic, skvěle tlumí i větší  nerovnosti a drží se pevně silnice. Pocitově mi nová X trojka připomíná o třídu vyšší X pětku. A to i svým vzhledem. Líbila se mi prvotřídní technika, hodně místa na zadních sedadlech a obrovský zavazadelník. Vady na kráse, bych asi hledal hodně dlouho, snad jen vzadu kratší sedáky. Věřím, že dostanu ještě větší prostor pro bližší seznámení s opravdu špičkovým esúvéčkem automobilky BMW. Model X3 xDrive20d začíná na ceně 1.030.680 korun ( při kurzu 26 Kč / Euro ). Auto na snímcích má ještě další příplatkovu výbavu ( automat, 19 palcové elektrony, zadní kameru, panoramatické střešní okno, elektriku sedadel, interiér v kůži, navigační systém, Bi-xenony a další vychytávky v hodnotě téměř 594 tisíc korun ). Cena vozu se tak vyšplhala na 1.625.000 Kč. Momentálně při poklesu kurzu eura vůči koruně, se bude jednat patrně o výraznější snížení celkové sumy.  

Foto: redakce