BMW X1 xDRIVE20d: Druhá generace bavoráckého SUVéčka...

20.12.2015 11:23

Německá automobilka představila novou generaci BMW X1. Hned v úvodu smekám před vyváženým sportovním designem, elegancí a proporcemi vozu.

 

 

"Xjednička" byla vždy pěkným autem i uvnitř, ale po usednutí za volant musím konstatovat, že kabina působí ještě luxusnějším dojmem, jenž umocňují podsvícené linky nejen na přepracované palubce, ale i ve dveřních výplních. Parádně vypadají hlavně večer.

 

 

V interiéru je všemi směry dostatek místa. Zavazadelník narostl na 505 litrů a má praktické dvojité dno. Auto je díky příčně uloženému motoru kratší, ale na druhou stranu malinko vyšší. Dlouháni tak nebudou strádat ani vzadu.

 

 

A co motorizace? Dvoulitrový diesel pod kapotou měl 190 koní a pracuje s osmistupňovým automatem. Pádla na řazení pod volantem jsem vyzkoušel jen krátce, automat totiž řadí sám úplně skvěle. Podvozek byl nastaven v módu "sport," ovládaném na středovém tunelu vedle řadičky.

 

 

Po víkendu mi palubní počítač ukazoval spotřebu 4.9 litru na sto kilometrů. Mít „xjedničku“ ještě déle, tak bych šel ještě níž.

 

 

A něco k trase. Vyrazil jsem za pěkného počasí na frenštátský skokanský můstek a potom přes Čeladnou zpět do Ostravy.

 

 

Podstatnou novinkou evolučního BMW X1 druhé generace je nová platforma, díky tomu získali cestující více prostoru. Absolutně vyvážený podvozek 50 na 50 a skvělé jízdní vlastnosti umocňují radost z jízdy. Auto vykrajuje zatáčky s doslova absolutní jistotou. Přední pohon od BMW je dokonalý, k dispozici jsem měl provedení Xdrive 20d, tedy auto s pohonem všech kol.

 

 

Zmínit musím na závěr vylepšený head-up displey, vyhřívaný volant, elektricky ovládané páté dveře, LED světlomety a E-call, což je volání v případě nouze. Auto ve mně zanechalo velký dojem. Jirka Hyner