BMW C 600 SPORT: Maxiskútr pro maximalisty...

02.05.2014 09:37

Skútr od BMW Motorrad C 600 Sport, který se dostal na české silnice zhruba před rokem se perfektně hodí pro ty, kteří chtějí mobilitu řešit inteligentním způsobem a požadují špičkový stroj.

 

 

Jak se mi s BMW jezdilo..?

 

Mimo padesátkové „Sephie“ od Suzuki jsem nikdy skútr nevlastnil, tak jsem byl na kladně hodnocený velký stroj zvědav. Po najetých asi 230 kilometrech se teď můžu s vámi podělit o mé první pocity.

Stroj váží bez náplní téměř 250 kilo. Dlouhý rozvor kol 1591 mm zajišťuje při jízdě maximální stabilitu a pohodlí. Řadový dvouválec s výkonem 60 koní šlape pěkně odspodu. Ve čtyřiceti kilometrech za hodinu začíná zabírat krouťák 66 Nm ve vší síle. A to je potom vítr! Díky variátoru jsem se kochal krajinou, vykrajoval krátké i delší zatáčky a neřešil zda hodit dvojku nebo trojku. C 600 Sport si mě získal skvělou ovladatelností a suverénním pohonem.

 

 

Líbilo se denní svícení...

 

Jsem zastáncem světel pro denní svícení a oceňuji, že jsou součástí hlavních světlometů. Ovládají se tlačítkem na levé straně řidítek. Koncové světlo je ostře řezané a směrovky jsou vybaveny LED diodami. Nad dvojicí hranatých světlometů navazuje přístrojová deska chráněná velkým štítkem proti větru s možností seřízení ve třech stupních.

 

 

Oceňuji stabilitu stroje...

 

Ano, důležitou roli velké stability stroje hraje hliníková kyvná vidlice odpružená tlumící jednotkou. Jezdcům menší postavy, což jsem já, bude asi vadit výška sedla 810 mm. Dá se ovšem dokoupit sedlo snížené. Oceňuji 15“ kola a precizní kotoučové brzdy, vpředu dvoupístkové. Nádrž pojme 16 litrů Naturalu, v provnání s kombinovanou spotřebou, když si skútr bral něco mezi 4 a 5 litry na sto kilometrů je to údaj potěšující.

 

 

Hodnocení BMW C 600 Sport..?

 

Přes drobné výhrady jde o velmi povedený maxiskútr, který si majitele i přes vyšší pořizovací cenu určitě najde. Vždyť hlavní předností stroje je jednoduchost díky variátoru, který pracuje opravdu dokonale. Vysokou hmotnost stroje několikanásobně převažují jízdní vlastnosti, brzdný účinek a dynamický průběh motoru. Pohodlí napomáhá vyhřívané sedlo i vyhřívané rukojeti. Líbila se mi velká variabilní schránka pod sedlem, po sklopení podsedlové kapsy pojme dokonce dvě integrální přilby.

 

 

Co bych dodal závěrem..?

 

Celkový sportovní charakter skútru je na velmi vysoké úrovni. BMW C600 Sport nabízí více sportovních zážitků než si dovedete sami představit. Mimochodem, po skútru se díky typickému designu německé značky otočil snad každý chlap. A ještě něco, pro komfortněji laděné řidiče je k dispozici verze C 650 GT. Na testování jsme vyjeli ve dvou, na snímcích tak můžeme vidět rovněž novou silniční mašinu BMW S 1000 RR. Jirka Hyner

 

 __________________________________________________________________________________

  Foto: redakce