BMW 428i xDrive Coupé: Co je to radost řídit...

23.01.2014 18:06

Během víkendu jsem vyzkoušel nové BMW řady 4 Coupé. Čtverkové kupátko nahrazuje to trojkové, které už v nabídce nenajdete. Je větší než jeho předchůdce po všech směrech. Auto nabralo do šířky a jízdní maxima vozu povyrostla, je to znát zejména při průjezdu ostřejších zatáček.

 

 

Za zmínku stojí výborně nastavený podvozek. Sedí dokonale a při průjezdu mým testovacím úsekem pod Beskydami se chovalo bez výhrad. Pravdou je, že k tomu přispěl i pohon všech kol xDrive. Pro zajímavost, jen loni si plné dvě třetiny českých řidičů koupilo BMW právě s pohonem všech kol.

 

 

Pokud se rozhodnete pro sportovnější jízdu stačí nastavit na středovém tunelu Sport. Poté získáte pocit, jako kdyby se auto přikrčilo, téměř přilepilo k asfaltu. Osmistupňový steptronic začal poté řadit ještě v kratších intervalech. Je to paráda, prostě převodovka od ZF je absolutně dokonalá. Pokud vás už automat nebaví, posunete si řadičku do manuálního módu a používáte pádla pod volantem. Skvělé, ovšem třeba ve městě je automat na křižovatkách pohodlnější.

 

 

Když se podívám na palubku je zde vše přehledně vyřešeno a ovládání jednotlivých prvků je intuitivní. Uvnitř vozu najdete špičkové materiály a precizní zpracování. Pochvalu zaslouží sedadla s výborným bočním vedením. Jen škoda, že za posuvnou přední loketní opěrku se u auta za milion korun připlácejí dvě tisícovky. Příjemnou vychytávkou je elektrický držák bezpečnostního pásu, nemusíte se dozadu naklánět, přiveze vám ji k opěradlu sám.

 

 

"Bavorák" komunikuje česky. Vůbec menu má BMW výborně zmáknuto a ovládá se jako u trojkové řady kulatým voličem na středovém tunelu. Nastavíte si rádio, navigaci, počasí, nejbližší hotel či samotné auto s jízdními hodnotami. Oceňuji head-up displey na čelním skle, kde vidíte před sebou nejen rychlost, ale i údaje navigace. Jejich výšku v zorném poli si můžete přizpůsobit podle potřeby.

 

 

Ptáte se na spotřebu? Ta se odvíjí od stylu jízdy každého řidiče. Palubní počítač mi ukazoval průměrných 6.7 litrů Naturalu na sto kilometrů. Testovaná čtverka Coupé měla pod kapotou přeplňovaný čtyřválec s výkonem 245 koní a 350 Nm točivého momentu. Když na to šlápnete, tak nestačíte sledovat krajinu kolem sebe. Pro “fajnšmekry” nechybí v nabídce šestiválec 435i s výkonem 306 koní, nebo šestiválcový diesel 435d xDrive se stádem 313 koňských sil.

 

 

Nové Coupé řady 4 patří mezi prémiové vozy a proto lze očekávat cenu blízko milionu. Testovaný vůz měl navíc sportovní M paket, čalounění kůží Alcantara v kombinaci s látkou Hexagon, 19palcová příplatková kola a další doplňky v hodnotě přes 400 tisíc, cena zmiňovaného vozu, se tak vyšplhala ze standardní částky 1.137 500,- Kč na 1.581 350 korun. Každý majitel ocení 5 letý servis inclusive zdarma nebo 100 tisíc najetých kilometrů. Nejlevnější model 420i vychází na 940 tisíc korun. Diesel 420d potom na 997.500 korun. Ceny se však mohou během roku měnit v závisloti na kurzu koruny k euru.

 

 

Novinka ukazuje, že největší výrobce prémiových vozů na světě auta umí, opravdu radost pohledět. Ještě větší radostí bylo nové Coupé řídit. BMW, děkuji. Jirka Hyner

 

___________________________________________________________________________________

   Foto: redakce