BMW 3 GRAN TURISMO 320d: Velký cestovatel s nadbytkem prostoru...

30.07.2013 18:06

Ve druhé polovině června byl zahájen prodej nového BMW řady 3 Gran Turismo. Před čtrnácti dny prošlo krátkým redakčním testem. A jaký je “velký cestovatel?” Auto mě upoutalo na první pohled svými rozměry a novým stylem. Po usednutí za volant máte pocit, že sedíte ve voze o třídu výše.

Trojkové Gran Turismo stojí na platformě pětkovébo BMW. Ta je sice zkrácena o 6 centimetrů, ale bavorácká novinka je třeba větší než provedení touring, tedy kombi řady 3. Auto je určeno těm, kterým se zdá trojka malá a pětka zase příliš velká. Obrovský je zavazadelník, jenž se ovládá, na mysli mám páté dveře – elektronicky. Prostoru si mohou užívat rovněž cestující na zadních sedadlech.

Testoval jsem dieslovou, patrně nejžádanější verzi 320D s výkonem 184 koní a točákem 380 Nm. S béžovým interiérem a paketem Sport Line (+48.300,- Kč). Jinak auto mělo nádherný bílý lak a moc mu to slušelo.

Trojkové Gran Turismo jde lehce po plynu a techniku včetně podvozku hodnotím v tom nejlepším světle. Intuitivní ovládání všech prvků včetmě palubního systému je přes centrální ovladač před středovou loketní opěrkou. Na displeji si navolíte co je libo, a vedle navigace tam můžete mít klidně údaje palubního počítače. Tahle kombinace mi vyhovovala. Navigace využívá dokonalé 3D mapy.

Gran Turismo je opravdu velký cestovatel, podvozek tlumí s dokonalostí nerovnosti našich silnic, a když se vydáte na dálnici, nese se auto i tam s absolutní lehkostí. Palubní počítač mi ukazoval kombinovanou spotřebu 5.9 litrů nafty. Osmistupňovou převodovku můžete nechat řadit automaticky, nebo využíváte příplatková pádla pod volantem, opravdová pohoda. Prostě, tak vypadá pravá a nefalšovaná “radost z jízdy,” jinak motto německé značky. Dveře vozu disponují bezrámovou konstrukcí, stejně jako další novinka - elektromobil BMW i3.

Líbilo se mi dokonalé zpracování interiéru s kartáčovaným hliníkem a výborná sportovní sedadla. Stejně jako možnost bohaté příplatkové výbavy, včetně Head-up displeje. A samozřejmě prostornost, ta je až k neuvěření. Přitom cenový rozdíl mezi běžnou trojkovou řadou je přibližně jen asi o 5 procent směrem nahoru. Zadní spojler se zvedá při rychlé jízdě (130 km/h.), nebo si jej můžete aktivovat sami tlačítkem. Dokonalejší obtékání vzduchu a přítlak na zadní nápravu s jeho využitím byl prokázán v aerodynamickém tunelu.

Možná se ptáte na oblíbenou verzi 4x4. Ano, během srpna se má ukázat xDrive, tedy model s pohonem všech kol. Co se týká motorizací nabídka zahrnuje tři benzínové a tři dieslové jednotky. Nejlevnějí trojkové GT 318d přitom startuje na ceně necelých 765 tisíc bez DPH.

BMW zaručuje pětiletý servis zdarma nebo 100 tisíc najetých kilometrů. Sám jsem s trojkou před pár lety k mé spokojenosti jezdil, jen po dvou letech provozu bylo třeba koupit nové lišty předních stěračů. A ještě malý dodatek, německý prémiový výrobce už “naučil” vozy BMW komunikovat česky. Jirka Hyner

 ___________________________________________________________________________________

 Foto: redakce