BMW 116d: Německý luxus se spotřebou 3.7 litru..!

03.06.2016 16:12

V loňském roce obohatilo nabídku bavorské automobilky nové jedničkové BMW. Prošlo kompletním inovačním procesem. Jelikož to bylo mé historicky první testování řady 1, musím hned v úvodu zmínit, že mi v mnohém připomínalo větší trojkový sedan. Ať už prodlouženým rozvorem (2.690 mm), přepracovanou přední i zadní částí vozu, technikou nebo novým tvarem koncových světel. Jednička prostě dospěla.

Hned po usednutí si seřizuji volant, a ladím rádio podobně jako u větších bavoráckých sourozenců. Modernizace doznala palubní deska i středová část včetně tunelu, kde nechybí kulatý ovladač menu. Podvozek jsem si navolil do sportovního módu a ještě vynuloval palubní počítač.

Tlačítkem startuji novou dieslovou 1.5 s výkonem 116 koní a točákem 270 Nm. Řadím jedničku a vyrážím do Beskyd, směr Ráztoka. Slušný zátah a neskutečně dokonale odhlučněná kabina. Jen vnější zpětná zrcátka jsou výše, než bych čekal, ale je to o zvyku.

Kilometry rychle ubíhají, už se blížím ke Kopřivnici. Za chvíli tu bude můj "testovací úsek" v délce asi dvou kilometrů, kde si vždy proťuknu chování podvozku. Tolik zatáček na krátkém úseku najdete snad jen na Ecce Homo.

Dámy a pánové, nádhera. Manuální šestikvalt pouze podřazuji a brzdím motorem, "jednička" vykrajuje zatáčky s lehkostí a šarmem sobě vlastním. Umí někdo podvozek lépe než BMW? Odpovím krátce, neumí, nebo možná ano, ale vždy tomu něco chybí. Zvykal jsem si jen na zpátečku, která má vedle sebe a velmi těsně nasázeny další tři rychlosti.

Bavorácká 5dv. řada 1 se chová jistě, a dodává přitom absolutní pocit radosti z řízení a jízdy. To není jen otřepaná reklamní fráze, ale realita.

Kabina je velmi útulná a přitom prostorná, což dokládají pořízené snímky. Při cestě Trojanovicemi potkávám letitý speciál Tatra, krása. Zastavuji "U Kociánů," ale bohužel. Aleše ani Karla nepozdravím, nebyli tam. Alespoň jsem pro vás pořídil fotku s konstatováním, budeteli mít štěstí, potkáte v Beskydech třeba i Lopraise.

V neděli dopoledne jsem již uháněl zpět na Ostravu. Vybral jsem si pro změnu trasu přes Hukvaldy, kde v tamní oboře vrátili ukradenou lišku zpět na své místo. Snad její kopii nikdo znovu nezcizí.

Ještě přidávám důležitou informaci. Po víkendu a dojezdu k domovu mi palubní počítač modelu BMW 116d ukazoval spotřebu 3.7 litru nafty na 100 kilometrů.

Prozatím jde o nejlepší 5dv. hatchback, který jsem kdy vůbec testoval. Jedinou nevýhodou je vyšší pořizovací cena, ale prémiová značka si prostě kvalitní auto nechá zaplatit. Bonusem je však pětiletý servis zdarma nebo 100 tisíc najetých kilometrů. Jirka Hyner