ŠKODA AUTO: Doma ouvej, ve světě ej..!
O pětinu více automobilů v porovnání s loňskem prodala během prvních šesti měsíců automobilka Škoda Auto na světových trzích. Bylo to 454. 700 vozů, což je o 20 procent více než v roce 2010, kdy se prodalo 378. 700 aut. V České republice naopak prodej klesl. Během letošního prvního pololetí se registrovalo 26. 100 Škodovek, loni se tento počet pohyboval kolem 28 tisíc. Nárůst prodeje zaznamenala automobilka ve všech regionech a pochvaluje dynamický vývoj především v Číně, Indii a Rusku. V západní Evropě vzrostl Škodě prodej o plných 11 procent. Za úspěchem stojí také model Yeti. Na řezu malým SUV se mohli návštěvníci brněnského Autosalonu přesvědčit, že o bezpečí posádky je dobře postaráno.
Propad na celkově klesajícím automobilovém trhu v České republice se snaží Škoda Auto dohnat nabídkou novinkových modelů. „Nechceme jít cestou snižování cen, ale nabídkou nových atraktivních výbav,“ řekl ČTK vedoucí prodeje v ČR Petr Pečenka. Kromě toho letos ve Frankfurtu automobilka uvede na trh zcela nový model nejmenšího vozu z rodiny škodovek City Car i naopak největší a nejdražší model Superb ve speciální limitované edici. Ve výhledu plánuje Škoda uvedení nových modelů a rozšíření nabízené palety modelových řad. Chloubou značky je soutěžní provedení Fabie S2000, které dominuje ve světové sérii IRC.
Foto: redakce