AUTO ROKU 2015 v ČR: 110 koní Fabie Combi v akci...

10.04.2015 16:38

Třiadvacátého ledna začal oficiální prodej nové Fabie Combi. Již v závěru loňského roku prošla redakčním testem Fabia v provedení hatchback se slabší motorizací 1.2 TSI 66 kW. Na řadě je větší, kombíková podoba se silnějším motorem. Z mého pohledu je ještě pohlednější.

 

S vozem jsem se vydal tradičně do Beskyd na silnice plné zatáček i kopcovitého terénu, kde se "Fabka" mohla předvést v plném světle. Na trase Havířov, Ostrava, Kopřivnice, Frenštát, Čeladná a zpět přes Frýdek – Místek jsem se přesvědčil o kvalitách čerstvé novinky.

 

 

Silnější motorizace 1.2 TSI 81 kW jde lépe po plynu zvláště na trojku a čtverku. Točivý moment 175 Nm nastupuje již ve 1.400 otáčkách. Šestistupňová převodovka je účelně odstupňovaná a řadí velmi lehce. Přiznám se, že jsem se o palubní počítač moc nestaral. Teprve na Čeladné si říkám, co spotřeba? Na pravé straně mulifunčního volantu jsem si ho přepnul do náležitého režimu a konstatoval 5.1 l na 100 km! Hm...paráda!

 

 

Fotky jsem pořídil u hotelu Miura, tedy v blízkosti obrovského golfového areálu. Jen sluníčko bylo nad mraky, škoda. Zavazadelník je opravdu ohromný a disponuje 530 litry.

 

 

Pocitově se auto chová jako vůz nižší střední třídy, při ostré jízdě vede znamenitě stopu. Je to důsledek většího rozchodu a rozvoru náprav. Malinko těžší záď mi jízdně seděla ještě více než kratší hatchback. Podvozek naladili inženýři ve spolupráci se soutěžní posádkou Kopecký-Dresler opravdu dokonale.

 

 

Podívejme se do kabiny. Podle mého systém MirrorLink stačí, ovšem škodovácká klientela si vyžádala ještě aktuální navigaci Columbus, tedy můžete mít nově za příplatek i tuto. Obecně, když se dívám na palubku a bezpečnostní systémy, Fabia prostě dospěla a dovedu si představit, že mi říká "pane." Po příjezdu domů jsem pro vás ještě vyfotil spotřebu, dostal jsem se na 5.0 litrů. 

 

 

 

Druhý den jsem jezdil vyloženě v městském provozu, respektive v Ostravě, Karviné a okolí s nájezdem dalších cca 110 kilometrů. Výsledkem byla průměrná spotřeba 5.3 litru. Jen mi pořád vrtá hlavou, proč výrobce šetřil na velikosti vnitřního zpětného zrcátka? A mohl přidat i to rodičovské pro přehled na zadních sedadlech. Doporučuji koupit větší panoramatické v běžném autoshopu s doplňky.

 

 

Testovaný vůz Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 110 koní Style má hodnotu 362.990 korun. Příplatková výbava včetně bezklíčového přístupu a dalších prvků je zahrnuta v ceně. Nejvyšší provedení Style bez příplatku stojí 319.900 korun. Slabší 1.2 TSI 90 koní Style vychází na 305. 900 korun. Dieslová varianta 1.4 TDI 90 k Combi Style na 359.900 korun. 

 

 

Závěrem musím dodat, že Fabia se stala nejen Autem roku v Česku, ale rovněž Autem roku britského magazínu WhatCar?, jde o ocenění na automobilovém trhu, kde se ročně prodá na 2 miliony nových vozů.

 

 

Níže se můžeme podívat na právě modernizovaný autosalon Škoda partnera testu Autodům Vrána Havířov. Patří k nejlépe inovovaným stavbám dealerů značky u nás. Automobilka zde pořídila také PR snímky. Jirka Hyner