AUDI A7 Sportback 3.0 TDI Quattro S Tronic na vlastní kůži...

15.11.2010 14:00

Pařížská novinka v těcho dnech přichází na domácí trh. Během pátku jsem auto dostal ke krátkému svezení. AUDI A7 spojuje eleganci kupé, prestiž limuzíny a praktičnost Avantu. Zavazadelník je opravdu obrovský. Standardem je bezklíčové ovládání Engine-Start-Stop. Tak co, jedeme..? Usedám s klíčem v kapse, seřídím volant a mačkám tlačítko na pravé části středového tunelu. Třílitrový diesel není téměř slyšet a to co zní v uších, lahodí mému motoristickému srdci. Osmistupňový automat řadí i za pomocí příplatkových pádel pod volantem. Nechávám pracovat převodovku samotnou ve sportovním režimu a koukám před sebe na dokonalou ergonomii ovladačů, paráda! Není se co divit, vždyť tohle auto vyrostlo na základě vlajkové lodi automobilky AUDI, limuzíny A8. Šestiválec se chová maximálně úsporně. V městském provozu mi palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 9.2 l nafty a myslím, že bych auto naučil jezdit ještě úsporněji. Výrobce udává dokonce 6 l. Tomu bych ale až tak nevěřil. Á sedmička má spoustu asistenčních a bezpečnostních systémů, včetně infračervené kamery, která upozorňuje řidiče na nebezpečí před vozem. Zmínit musím skvělý zvuk audia. Na něm si německá značka zakládá. Palivo šetří systém Start - Stop, místy mi je to zhasínání a opětovné startovaní motoru až nepříjemné. Je to asi o zvyku. Na druhou stranu šetří naši peněženku. Hodně jedovaté jsou brzdy. Stačí sebemenší tlak a nemít pásy, mám hlavu na čelním skle. Krátce testované AUDI A7 Sportback 3.0 TDI ve verzi Quattro S Tronic má vzduchový a stavitelný podvozek. Jízdní režim se upravuje na displeji přes jednoduché menu. Během 90 minut člověk auto dokonale nepozná, ale musím uznat, že zcela nový model A7, vnáší do nového segmentu precizní techniku a sportovního ducha zabaleného do luxusního kabátu. Jednou větou bych to označil, jako velmi příjemné setkání. Přidám rozměry a technické hodnoty auta. Délka vozu je 497 cm, šířka 191 a výška 132 cm. Základní motorizací je jednotka 2.8 FSI / 204 koní a 280 Nm, která začíná na ceně 1 mil a 331 tisíc korun. Zmíněný šestiválec 3.0 l TDI / 240 koní se spotřebou 6.0 l nafty na sto kilometrů, stojí 2 miliony a 174 tisíc korun. Je vybaven pohonem všech kol Quattro a převodovkou S Tronic. Auta vyrobená v tomto týdnu umí česky a do prvních modelů A7 se dá čeština nahrát.

Foto: redakce