SUZUKI SX4 S-CROSS 1.6 DDIS: Rodinná čtyřkolka příjemně překvapila...

07.07.2014 09:23

Větší bratr populárního crossoveru SX4 vystupuje z jeho stínu. Nový a větší S-Cross je překvapivě lehčí a bezpečnější díky využití vysokopevnostní oceli. Zaujal mě hned během prvních kilometrů redakčního testu příjemným ovládáním. Přesná šestistupňová manuální převodovka v kombinaci s pružnou diselovou jednotkou si přitom hezky pohrávala s autem. Dokládá to nejen výkon 88 kW, ale především točivý moment 320 Nm. Jde podle mého bezesporu o nejlepší motorizaci v kategorii dieslů 1.6 litru, tedy když porovnávám konkurenční motory PSA a VW. Podvozek výborně "žehlí" nerovnosti a skvěle vede stopu.

 

 

Kabina...

 

Rodinný S-Cross dýchá prostorností a potěší kvalitním zpracováním i precizními materiály. Pracoviště řidiče je přehledné a vše na dosah. Také na zadních sedadlech se velmi příjemně sedí. Asi nejvíce zaujme dostatek místa ve výši loktů a to nejen vpředu. S-Cross měří na délku 430 cm, rozvor náprav činí 260 cm.

 

 

Prostornost...

 

Českého zákazníka zajímá téměř vždy zavazadelník. Zde může inteligentní japonská čtyřkolka nabídnout 430 litrů. A kufr vypadá ještě prostorněji, konečně posuďte sami na přiloženém snímku. Navíc je zde praktické, dvojité dno. V tomto případě auto nabídne více než konkurenční Škoda Yeti.

 

Pohon 4x4...

 

Zmínit musím inteligentní pohon všech kol AllGrip, jenž je založen na magnetodynamickém principu, podobně jako systém xDrive německé značky BMW. Nabízí zcela novou úroveň bezpečí a sníženou spotřebu paliva. Standardní provedení má jen pohon přední nápravy.

 

 

Jízdní režimy...

 

Dalším bonusem jsou čtyři volitelné jízdní režimy. Systém AllGrip, tak nabízí - Auto, Sport, Sníh a Lock. Ovladač je umístěn na středovém tunelu vedle ruční brzdy. Pootočením kolečka si zvolíte režim, stiskem ho potom potvrdíte. První dva jsem vyzkoušel, když v režimu Sport vůz seděl při průjezdu testovacích zatáček, jako kdybych jel po kolejích.

 

 

Spotřeba...

 

Snažil jsem se využívat točivého momentu někde nad hranicí 2 tisíc otáček, a kde to dopravní značení umožńovalo jsem jel na rychlostním limitu. Velmi příjemný údaj mi nakonec nabídl palubní počítač. Při téměř městském režimu po třech dnech ukazoval u čtyřkolky Suzuki průměrnou spotřebu ještě syrového motoru 6.2 litru nafty na 100 km.

 

 

Plusy...

 

Líbila se mi ergonomicky tvarovaná sedadla, měkká spojka, prostorný interiér, objemný zavazadelník a konečně i solidní cena. Nejlevnější S-Cross 1.6 VVT 88 kW vychází v akční verzi partnera testu na necelých 360 tisíc včetně rádia i manuální klimatizace. Čtyřkolka AllGrip s bohatou výbavou Premium vychází na 489.900 korun. Plusem benzínové atmosférické motorizace je dlouhá životnost a nenáročnost na údržbu.

 

 

Cena testovaného vozu...

 

Mnou testovaný S-Cross se skvělým dieslem 1.6 (foto výše) startuje na částce 479.900 korun. Maximální výbava Elegance 4x4 AllGrip 1.6 DDIS stojí 579.900 korun (viz přiložené snímky) a disponuje denním LED svícením i xenony HID. Cena v tomto případě odpovídá vysoké hodnotě vozu.

 

 

Výbava navíc...

 

V rámci doplňkové výbavy si můžete dopřát "Paket Lux," jenž zahrnuje panoramatickou střechu, interiér v kůži včetně výplně dveří i 17palcová kola (vše za 40 tisíc korun). Zvláště mě zaujal "Paket Chrom" za 15 tisíc korun, který dodává S-Crossu nádech prémiového vozu.

 

Závěrem...

 

Suzuki SX4 S-Cross je důkazem, že japonská značka je stále na vrcholu daného segmentu. S použitím inovativních technologií a vysokopevnostní oceli vyrobila kvalitní a bezpečný rodinný vůz s pětiletou zárukou. Vždyť již ve standardu jistí bezpečí posádky 9 airbagů včetně kolenního u řidiče a stabilizační systém. Těžko hledat u tohoto nového SUV nějaké větší vady na kráse, snad jen příď mohla mít ostřejší rysy, ale to věc subjektivní. Pokud se chystáte kupovat praktické rodinné SUV nebo crossover, máte nad čím přemýšlet. Jirka Hyner

 

  _______________________________________________________________________________

  Foto: redakce