ŠKODA RAPID SPACEBACK 1.2 TSI 90 k Monte Carlo: Svěží rodinná škodovka v akci...

21.08.2015 08:42

Tři roky uplynuly od mé první možnosti testovat Škodu Rapid, tehdy ještě jen liftback. Mohu proto porovnávat, jak jízdní vlastnosti, kultivovanost a úspornost motoru 1.2 TSI, tak interiér a pracoviště řidiče.

 

 

Letos výrazně inovovaný Rapid dospěl po všech stránkách. Kritizovaná "plastová" palubka dnes vypadá hodnotně a během testování jsem si doslova liboval při řazení. Je perfektní, lehké a přesné, konkurence ho může opravdu závidět. Inovativní volant získal sportovní ambice a k atraktivní červené barvě provedení Monte Carlo doslova ladil červeným obšitím.

 

 

To samé platí o sedadlech. Výborně drží tělo a jízda v nich je zážitkem. Prozatím jsem jenom chválil, ale látka mi chybí ve výplních dveří. Být i tam, smekám klobouk, ale bohužel. Někde musel výrobce šetřit. A ještě něco, v edičním modelu Monte Carlo chybí elektrické stahování zadních oken. To je z mého pohledu druhý mínusový bod.

 

 

Při mém tehdejším testu liftbacku mi připadal podvozek dost tvrdý a nejistý. S tím je ovšem konec, nyní vede parádně stopu. Je to patrně novým nastavením a také 17palcovými koly. Nutno dodat, že si dokáže poradit i s příčnými nerovnostmi.

 

 

Určitě vás zajímá spotřeba. S lehkou nohou jsem se během třech dnů dostal na 4.9 l. Jezdit s autem týden, asi by číslo bylo ještě nižší. A to ještě motor není zajetý. Jeho chod v kabině není téměř slyšet. V pásmu od 1800 do 2000 otáček spokojeně vrčel a lahodil mému uchu. Navíc jde pěkně po plynu. Spojka je hezky odladěná.

 

 

Dále oceňuji nové audio s dotekovým displejem, stejně jako ovladače, které známe z Octavie. Efektní je panoramatická střecha včetně prosklených pátých dveří (za příplatek 18.000,- Kč), to je nebývalá stylová vychytávka. Schránka před spolujezdcem je překvapivě hluboká a prostorná. A co zavazadelník? Ten disponuje velmi slušnými 415 litry. Praktická je gumová vana dna kufru, kterou vidíme na snímku níže.

 

 

Myslím si, že auto uspokojí běžného motoristu i mladou rodinu, vyžadující jak benzinovou jednotku, temperamentní styl, eleganci, prostornost i úsporný provoz. Samozřejmě, v nabídce nechybí dva diesly 1.4 a 1.6 TDI.

 

 

Spaceback patří do kategorie nižší střední třídy, a tak by měl papírově konkurovat modelu Octavia, ovšem myslím si, že "oktávka" je natolik svébytným vozem, že se tak neděje. Firemní klientela s vysokým ročním nájezdem asi zvolí právě Octavii s motorizacemi TDI, nebo přeplňovanou 1.4 CNG.

 

 

Závěrem se podívejme na cenu hatchbacku Rapid. Akční Spaceback Fresh 1.2 TSI 66 kW s velmi solidní výbavou pořídíte v hotovosti za necelých 329 tísíc. Při financování se Škofinem za 298.900 korun. Silnější motorizace 1.2 TSI 81 kW pro větší cestovatele vychází na 349.900 korun.

 

 

Za testovanou Škodu Rapid Spaceback Rapid Monte Carlo včetně "panorama" střechy si škodovka účtuje 381.900 korun. A ještě něco, doplňová výbava v kombinaci se speciálními pakety je opravdu pestrá. Jirka Hyner