Pařížské ozvěny a Volvo V60...

21.10.2010 13:26

Minulý týden jsem přečetl článek v jednom oblíbeném českém magazínu a nestačil se divit. Pisatel, jeden z pravidelných čtenářů si stěžoval, k čemu že ty autosalony jsou, když tam stejně není nic k vidění! Já ten pocit nemám. Pravdou je, že paříšký autosalon je rozlohou menší než Frankfurt i Ženeva. V rámci možného času, nikdy nestihnu během novinářského dne navštívit všechny vystavené exponáty. Letos jsme mohli vidět v Paříži na 39 novinek a pokud budu počítat evropské a francouzské k tomu, asi se přiblížím stovce. Opomenout nemůžu, ani 21 designérských konceptů. Pojďme počítat.  Americké značky zde měly 13 expozic. Německé automobilky 19 a Italové dvacet. Domácí vystavovatelé se ve městě nad Seinou, pyšnili 207 stánky! Výstavní plochy i letos nabízely spoustu zajímavých automobilů. Současné trendy jsou jasné, která značka nemá hybrid nebo elektromobil, jako by nebyla. Dokonce i naše Škoda upravila Octavii combi na "Green Line" EV. Ve stánku Audi, mě mile překvapila snaha německé automobilky, vrátit na soutěční tratě model Quattro. V malé sérii se má závoďák dočkat výroby. Paráda! BMW, přivezlo nové kombi řady 5 a další generaci X trojky. Citroen šlape jako švýcarské hodinky, tedy všechna čest. Premiérová Cé čtverka se povedla, německá konkurence jen koulela očima. Na stánku budil respekt i speciál DS3 WRC pro S.Loeba. Ferrari přivezlo otevřenou 599 GTB a již rozprodanou limitovanou edici SA Aperta. Ford Focus zmízí na nějaký čas ze světového seriálu, nahradí jej 300 koňová Fiesta WRC. Fakt pastva pro oči. A opravdu nádherné Mini Countryman, upravené společností Prodrive do soutěžní podoby WRC, vystavovala britská značka v majetku BMW. Americký Chevrolet světu ukázal hned tři novinky. Malé Aveo, MPV Orlando a Cruze hatchback. Jaguar představil hybridní supersportovní pecku - S-X75, se dvěma dobíjecími leteckými turbínami. Skvělá oslava 75 narozenin sošky Jaguára! Britský Lotus prezentoval 5 modelů. Jeden luxusnější, než druhý. Místo pro čtyři klienty, tedy kupé CLS Mercedesu, bude zajímat především starší a movitější klientelu. Mazda přivezla z Japonska restylingovanou Mazdu 2 a posnula auto technicky zase o kus dál. Domácí Peugeot lákal na nástupce 407, model střední třídy označený 508. Porsche posílilo Carreru GTS, Suzuki vypracovalo zcela nového Swifta a nesmím zapomenout na Toyotu. Tvůrce kategorie malých MPV se vrací s autem pod jménem Verso-S. Volkswagen, nás zvědavé novináře malinko zklamal. Od nového Passatu většina čekala více. To byl alespoň částečný výčet letošních exponátu autosalonu v Paříži, které mě zaujaly. Zmínit musím na závěr kombi Volvo V60! Skandinávci si na něm dali záležet, ale stylu malinko ustoupil vnitřní prostor. Test sedanu S60 najdete v rubrice testy. A potom, že v Paříži nebylo co k vidění...Jirka Hyner