Nový Volkswagen POLO debutuje na IAA ve Frankfurtu 2017..!

19.09.2017 18:14

Šestá generace oficiálně debutuje na frankfurtském autosalonu. Zcela nový model Polo interně značený jako Mk6 vypadá velmi sofistikovaně.

Je vyspělejší a mnohem větší než předtím. Otázkou zůstává, zda bude konkurovat veleúspěšné Ford Fiestě, která trhá prodejní rekordy a třeba v Británii je nejprodávanějším modelem na trhu.

Polo Mk6 dorazilo osm let poté, co byla zahájena produkce stávající modelu. Novinka disponuje řadou nových technologií, včetně poslední platformy MQB A0. Ta je sdílena s novou Ibizou, zatímco budoucí verze Audi A1 a Škoda Fabia na ni teprve čekají.

Malé VW je mnohem větší. Se 4.053 mm je o 81 mm delší než Mk5 a jen o něco málo kratší než starší "čtverkový" Golf. Dodatečná šířka 69 mm zvýšila prostor pro cestující, stejně jako prodloužila rozvor o 94 mm. Kapacita zavazadlového prostoru vzrostla na 351 litrů (280 litrů v Mk5). Premiérový model Mk6 bude dodáván pouze jako pětidveřový.

Polo je "strukturované pro digitální svět" a dotykový displej na středové konzole je v rozměrech od 6.5 do 8 palců v závislosti na výbavě. Systém využívá i nedávno prezentovaný Golf Mk7.5 s přepracovaným ovládáním na volantu.

Motorizace začínají na litrovém tříválci FSI o objemu 1.0-litru s výkonem 95 koní a 114 koní. Silnější čtyřválec 1.5 litru se může pochlubit výkonem 148 koní a deaktivací válce pro úsporu paliva. Nabídku doplňují dva diesely 1.6 TDI o výkonech 80 a 95 koní.

Volkswagen zde představuje také Polo GTI s novou benzinovou turbo jednotkou 2.0 TSI, jenž produkuje 197 koňských sil. Model dostal rovněž edici R-Line. Obě sportovní "variace" jsou k vidění na frankfurtském výstavišti do 24. září.

A ceny nejnovějšího Pola? V Německu začíná vstupní úroveň Mk6 na částce 12.975 euro. Dodává se s 14palcovými koly, omezovačem rychlosti, asistentem nouzového brzdění včetně detekce chodců.

Mezi další funkce nejvyšších výbav patří také adaptivní tempomat, Full LED světlomety, adaptivní tlumiče, panoramatické střešní okno nebo detekce mrtvých bodů. Dodávky vozů k dealerů by měly začít během ledna příštího roku. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Carbuyer