Nový PEUGEOT 208 1.2 PureTech 82 k: Samba v kapkách deště...

01.07.2015 13:25

Nejprodávanější model značky se po třech letech od svého uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Při vývoji neopomenuli inženýři na žádnou oblast. Musím dodat, že design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled podtrhují sériově montovaná 3D světla s LED technologií i nový odstín zářivě oranžové Power.

Přední mlhová světla ve spodní části nárazníku v kombinaci s novou vizuální identitou auto opticky rozšiřují, takže působí dynamičtějším a stabilnějším dojmem a potěšující je, že vývojáři Peugeotu zapracovali také na nastavení podvozku.

 

 

Nová "dvěstěosmička" nabízí cestujícím velmi kvalitní a stylově čistý interiér s moderním pracovištěm řidiče nazývaným "Peugeot i Cockpit." Všechny funkce jsou na dosah ruky a jejich ovládání je snadné a přirozené. Ovšem pokud budete chtít příplatkovou CD mechaniku, bude umístěna ve schránce u spolujezdce. Značka hold dala přednost inovativním trendům. Ještě mi tady chyběla středová loketní opěrka.

 

 

Volant je menších rozměrů, ale výborně padne do ruky. Zvýšená přístrojová deska a velká dotyková obrazovka dokáží zprostředkovat inspirativní jízdní zážitky. Dynamiku umocňuje jistý podvozek, se kterým jsem projel můj oblíbený "beskydský" testovací úsek v pohodě i na mokru.

O prostornosti kabiny vypovídají přiložené snímky. Zavazadelník nabízí objem 311 litrů. Potěší velmi kvalitní materiály, včetně měkčených plastů na palubce a textilního povrchu loketních opěrek ve dveřích. Na snímcích vidíme výbavu Acive, kde si za středovou loketní opěrku s úložným prostorem musíte doplatit 4 tisíce.

Jde o jeden z mála hatchbacků v segmentu, jenž nabízí v rámci příplatkové výbavy systém Park Assist. Je to aktivní parkovací asistent umožňující automatické podélné zaparkování a vyjetí z tohoto místa. Nabízí i systém Active City Brake a couvací kameru.

Nová technologická výbava zahrnuje benzinové motory řady PureTech a diesly BlueHDi. V případě mnou testovaného vozu šlo o motorizaci 1.2 s výkonem 82 koní v kombinaci s manuální převodovkou. Pro svižnou jízdu je třeba držet jednotku v otáčkách a přesto, že jsem nejezdil v kapkách deště na co nejnižší spotřebu, ukazoval mi palubní počítač 5.3 l na 100 km (výrobce udává 4.5 l). Motor si po zajetí sedne a spotřeba ještě dále klesne.

Pro "větší" cestovatele doporučuji diesel 1.6 BlueHDI (od 323.200,- Kč), případně turbem dopovanou silnější benzínovou verzi 1.2 PureTech 110 koní. Tento motor získal čerstvě ocenění "Motor roku 2015" v kategorii 1.0 - 1.4l.

Nový Peugeot 208 nenabízí jen pohodlí a příjemnou jízdu, ale je sériově vybaven bezpečnostními systémy, díky nimž získal pět hvězdiček v testech Euro NCAP (systém kontroly stability ESP + ASR, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF, podpora brždění v kritických situacích EVA, samočinná aktivace výstražných světlometů, již zmiňovaný Active City Brake atd.) 

A ptáte se na přednosti? Kompaktnost, nízká hmotnost, aerodynamika a jízdní kvalita vytváří dokonalou rovnováhu inovativního vozu se šetrným přístupem k životnímu prostředí. A ještě něco, to auto má duši. Model se vyrábí jak ve francouzském Poissy, tak ve slovenské Trnavě. Jirka Hyner

Testované provedení Active má hodnotu 283.200 korun. Doplňková výbava za 30.500 korun zahrnuje 15" hliníková kola, příplatkový lak, paket interiéru a kožený potah volantu. Celkem činí cena testovaného vozu 313.700 korun.